Alla inlägg den 14 juni 2011

Av åsa eriksson - 14 juni 2011 18:07

En riktigt bra bild som Görild tagit på Kalle Kula under sin vecka i Västerås....bra svansföring!!

  Kruse fixade sin egen träning på banan..

Av åsa eriksson - 14 juni 2011 15:54

Det är bra underligt vilka tankar man har vissa dagar..efter dagens kyrkobesök med barn och blommor så formligen öser det ned tankar över mig...livet i backspegeln kan man kanske dra till med..ja, nog är det så livet börjar arta sig...Leif och jag gjorde grannkommunen Hallstahammar  efter skolavslutningen..vi stod mitt på torget och där fanns som det brukar så här års kläder till försäljning utomhus..så kallad marknad..

 

En stor spegel var uppsatt och jag drogs som en magnet åt det hållet...tittade lite bestört på mig själv..och tänkte ..är det spegeln eller jag som blivit mer åt det fyrkantiga hållet..och dessutom ännu mindre på längden..

kunde inte hålla mig utan hojtade åt Leif ..kan du komma hit!!

Han kom ovanligt nog.. på en gång..

kan du titta om man blir ovanligt bred och liten i den här spegeln..

Leif tittade länge ..så sa han ja,liten blir man allt..så jag vet inte riktigt sanningen än!

ja, det kan ju inte bli bättre ..det förstår jag..varken orken ..kroppen..eller knoppen!

 

Livet som sagt i backspegeln..det mesta är gjort...och kanske lite till.......ser med tillförsikt på barnbarnen och undrar hur länge jag får följa deras uppväxt..ja, inte så att jag går och väntar på att trilla av pinn..som man säger..men jag kommer ihåg min egen mamma som många gånger tittade på oss syskon och sa så där i förbifarten..hoppas livet blir bra för er ungar.och jag kommer på mig själv med samma tankar..när jag är med barnbarnen!

Mor gick bort endast 48 år ..far långt senare i livet..och min syster för bara några år sedan..vet att en konstig känsla kom över mig ..nu har jag absolut ingen  kvar!

 

Men det har jag ju,livet bjuder på många överraskningar..och har så gjort även för mig...

Just nu skulle jag nog vilja ta det lite lugnare i livet..och lyssna och njuta mer av det som är bra....inte stressa ..inte jaga upp sig och definitivt inte oroa sig i onödan,inte ta ut någonting i förskott ....tid har jag i massor ..det är bara frågan om vad jag vill prioritera.

 

Denna sommar har jag lovat  att försöka ta hand om mig själv också..genom åren har det blivit alltför mycket energi som gått åt till andra..inget fel i det..men man glömmer gärna bort att man bara lever en gång!

Livet går inte i repris!

 

En dag med jättemycket tankar ..................................................




både till mina närmaste som inte finns ibland oss längre och till dom evinnerigt kära som jag delar vardagen och livet med!


  Sommaren när den är som bäst!

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 14 juni 2011 14:31

Skolavslutning och sommarlov..vem minns inte det!

I dag var det Majas (vårt barnbarn) tur..att gå ut första klass..alla samlades först vid idrottsplatsen..sedan bar det iväg till kyrkan..för en extra samlingsstund..

jättevackert!

Maja sjöng som vanligt i barnkören ..på bild längst till hö.i vit klänning..hon sjunger  så mormor blir rörd!

  Emma skall börja i första klass till hösten..vilket hon ser fram mot..

här är skolans aktiva föräldrar framme för att tacka..för det gångna året..mamma Sofi längst till vä.

  mycket människor stora och små var samlade denna dag..så kameran fick bara sticka upp mellan de sittande..

 

efter avslutningen pratades det om vad tiden går fort..och snart står vi här med studentplakat sa Sofi..tungan var snabbare än eftertanken..och jag hörde mig själv säga..glöm inte att vattna..

några undrande blickar blev det..men sån´t är livets gång..om 10 år är vi 80 år och det finns en viss chans att vi behöver lite vatten till våra blommor!

En underbar stund var det i alla fall att få träffa barn och föräldrar mitt i livet..och jag vill passa på att njuta en stund till av det goda och önska lycka till i livet .

 

På torsdag bär det av till Borås för Leifs och min del..vi tävlar med DS En Stor Stark i en kvällstävling..kommer att få träffa många vänner ..så det blir en höjdare..

på söndag blir det hemmatävling med DJ Black Jack  ..och onsdag före midsommar är det anmält till Järbo!

 

Mulet väder just nu har vi med ungefär 18+

det får duga!

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards