Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

andra ronden

Av åsa eriksson - 19 maj 2016 12:12

   är avklarad ..när det gäller inskolningen av Jack/in the Box/som blev lite av en positiv tappa hakan upplevelse..

 

Löptikarna avlöser varandra så det har varit tuffa tag för pojkarna..nu på sluttampen..Breezan klar /Häxöl har några dagar till!!

 

inskolningen med Jack fortsätter ,efter ett uppehåll ..vi har helt enkelt inte hunnit med ..

två löptikar kräver ständig passning..

vi tog närmsta bana VHS

startade utanför box/över 300 m/ca 450 till harstopp..

Jack är en kille med råstyrka därtill snabbhet och grädden på moset är återhämtningen..

300 m var ingen match

han hade gladerligen sprungit mer..

att beskriva känslan när man äntligen får se sin unghund prestera på banan är lite overkligt/ Jack gjorde det han är bäst på/nämligen att springa snyggt /snabbt..kanske den bästa hund vi ägt/tränat..han är än så länge en oslipat diamant ,men såg ut som om han har sprungit på bana i åratal..

visst kan en snygg hund springa .......................................

här Jack strax efter lopp/

 

 

 

 

sommaren som kom av sig ,upplever vi just nu..ingen värme/ingen sol..men visst finns det solglimtar..

tur att jag hann ladda mina batterier för några veckor sedan..en lätt brunbränna /ljusare kalufs på köpet och lite gladare..

jag fyller 72 år denna sommar och jag är så innerligt glad att få upptäcka att livet är spännande även i min ålder!!!!

Konstigt men sant är uttrycket/ vi äldre känner/tänker oss som 25 även om kroppen blir gammal.. 

så även denna sommar hoppas jag få lära mig något nytt/ se med andra ögon på sådant som har irriterat mig ,för att så småningom leva i harmoni..det tar sin tid att bli hel!!

 

 

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards