Alla inlägg under november 2014

Av åsa eriksson - 25 november 2014 09:00

nu måste det fotas/

men först lite allmänt hundsnack..Gingko har avancerat och sprungit tillsammans med annan hund på släphare..

Cashen fick bli den utvalde/

lite fel blev det eftersom gubben körde iväg trasan innan jag var beredd/hundarna var beredda dock,Cashen tjuvstartade ..med några meters försprång men Gingko åt snabbt in försprånget och detta var jag nog inte beredd på/han har resurser även han..inga krusiduller att vilja jaga annat än trasan...

Får hoppas det blir några repor till och förhoppningsvis från box..men det är inte lätt att klara av två hundar ensam..Ginkgo är lugn och samlad men Cashen är ivrig..


Idag hoppas jag att jag får till lite bilder på samtliga hundar..

Nu till livet i stort/sådana här dagar är det skönt att vara pensionär,solens strålar måste bara tas på allvar..ger liv åt allt levande..

Ha en fin dag alla!

Av åsa eriksson - 12 november 2014 15:23

fick syn på vår Ginkgo/husse ,visserligen på långt håll,så bilderna är därefter/men man inte låta bli att visa dem..att det är dålig ´kvalite på bilderna kan man bara förlåta när man kikar på hunden!

Han har utvecklats otroligt mycket/ lagom mängd motion/mat/vila resten fixade han själv/men så fick han tummen upp av Jonas när vi gjorde ett återbesök..vi är stolta över vår fina kille!


       

lovar att ta nya bilder /då också från vår släphareträning som går alldeles förträffligt!

Av åsa eriksson - 12 november 2014 14:20

Märta är en liten tjej med mycket i sitt huvud/ kan själv är ju gångbart i alla åldrar,men det kan vara si/så med uppskattning!


Storasyrrorna på väg till affären/Märta redo för sängen..men kunde inte hejdas /hon skulle bara följa,vad sägs om syster Emmas skor/syster Majas Aikidoskärp /sina egna pyjamasbyxor../och högst upp i toppen/vintermössan..ja,nu blev det inget följa /så Märta fick vackert ta av sig grannlåten..

Här ståtar hon i all sin prakt/och trött det är hon!

 


Av åsa eriksson - 7 november 2014 12:19

och inget särskilt nytt/behaglig vila,och naturligtvis lite allmänt småtänk/vad vore livet utan det!

Hundarna sover utspridda  på olika platser / kök/vardagsrum/TV rum ..Leffe ligger också utspridd/ själv sitter jag ensam och funderar över något gott till middag /med kladdkaka till kaffet..

alla dagar har sitt/ även denna dag!


Har läst/hört /upplevt att många av våra hundkappsvänner från den gamla tiden gjort sitt på jordelivet/eller håller på att gå igenom svåra kriser..

Jag behöver själv bara tänka 6 år tillbaks i tiden/ och varje november månad så blir jag påmind..



Livet är svårt,


själv har jag långsamt men bestämt dragit mig ifrån livets avigsida/ingen vill i längden vara i närheten av det som kallas, till varje pris/och det gäller inom alla områden,att det ska ta sån lång tid att bli förnuftig/men bättre sent än aldrig!


Idag första dagen i helgledighet för många/ och givetvis även för oss..ingen skillnad på detta även om man som vi är pensionärer..

Lite smågodis/chips/ och som sagt god mat gör helgen/

Till alla mina vänner:Ha en fin Helg !!








Av åsa eriksson - 1 november 2014 12:37

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards