Alla inlägg under maj 2016

Av åsa eriksson - 25 maj 2016 09:36

 

i dag regn/vilket inte alls är så illa..

börjar med lite nytt på hundfronten..tikarna har äntligen löpt klart ..

Jack har sprungit med annan hund efter släphare ..inga problem..nu drog han ifrån sin stödhund Ginkgo rätt snabbt..

lite boxträning står nu på listan ..vi har bara kört öppen bur..

det går framåt..

Fam.Ahlström/Olssons unghundar har också provat på momenten..allt enligt regelboken med stämpeln OK

 

Ingen brådska egentligen/unghundaran får inte ta sina licenser förrän i juli/15 månader..

kan konstatera att nuförtiden ligger inte hundkappen som prio 1

jag själv kan bara fundera vart alla år tagit vägen /

det gäller att leva hela vägen och leva rätt.

 

vad är då rätt/ja det är ju upp till var/en..

själv behöver jag utmaningar ..

bra utmaningar

skulle faktiskt kunna engagera mig i nästan vad som helst i samhället/äldre/barn/skolor/

utmaningarna behöver ju faktiskt inte betyda att man är bäst/ nej långtifrån..det skall på lång sikt ge resultat.

 

hundkappen har gett stimulans genom åren..men egentligen inte den sorts utmaning som jag letar efter..är tävlingsmänniska men ingen tävlingsidiot..

detta med stimulans/utmaningar har därför varit/är kluvet..

 

när det gäller hundar så har avel/uppfödning haft det jag sökte både/ och..det har det på sätt och vis även i dagsläget /och även här gällde/gäller resultat på lång sikt!

 

 Jag gillar att ha en bra/ärlig kommunikation/ jag gillar att allt skall fungera / jag gillar resultat /respekt för vad andra tycker är kanske inte alltid en självklar sak ..men bör vara det ..

jag ogillar /kaos/

 dessa två citat måste hålla rätt länge/gör om /gör rätt...

 

jag gillar när allt flyter på..jag gillar när man tar allt på största allvar..även  om det kallas för småsaker/ det ena leder till det andra..

 

Tar det inte bort glädjen att alltid vara på..

jooooo/njaaaaa/jomenvisst

det kan det göra,men det beror ju också på vilka människor som är inblandade  /just nu gäller det att leva rätt/jag har min livsfilosofi ..

den allra främsta är ..håll dig till sanningen,det lönar sig alltid och man sover gott om nätterna!

 

men nu väntar jag på solens entre´

och alla ni som kanske tycker /tänker ungefär på samma sätt som jag gör/ vi kan trots allt inte begära att andra fungerar på samma sätt..

 

Ha en fin Dag!

    för bra precis ett år sedan.. GH-kullen upptäcker livet../jag tror jag gör likadant!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 22 maj 2016 14:43

  WR var på tapeten /Västeråsklubben höll i tävlingen..funktionärer fattades så Leffe gjorde en insats..

lite ringrostig/men jag tror att det gick vägen..

själv hade jag barnbarn/Märta i allsin prakt..hon har då energi för flera barn..

de större eller rättare sagt tonårsbarnen såg efter veteranerna /Häxöl/Poggy..

 

Vito /Maxwin Irwin fick ensam bära flaggan för vår kennel..ägd av den yngre generationen..

han sprang för licens..

och gjorde en godkänd /eller rättare sagt en mycket godkänd debut ..4:a i hanarnas A-final..

 

söndag

promenad med GH -bröder och moster DJ

lite bilder från dagens träff..NYHET,,Jack sprang med annan hund /släphareträning/ skötte sig alldeles utmärkt!!

längst till vä..Jack / Razze ytter..lilla Kanelen drar !!

 

 höger /Jack/ Kanelen i mitten/Razze till vä i bild..

  Razze      Jack..

 

nu skall vi köra igång Jack med hund/box har vi testat ,men bara öppen..det tar sin lilla tid..

när jag tänker igenom alla våra unghundars inskolning så tror jag att denna kull är yngst ..födda i april..och då bör man inte ha så bråttom!!!!!!!

Fick en något udda fråga igår/kullen har väl åldern inne för att ta licens på WR/1 år..de flesta vet nog att vi sällan eller aldrig tar WR-licens  ,utan tränar/tävlar på rundbana ../är nog 8 år sedan vi själva testade WR,då med Öl-kullen /En Stor Stark..och då bara för att ta licensen....så frågan var en smula överdriven !

 

Kan väl också erkänna att det drar inte i tävlingsnerverna numera..men visst vill vi ha licens på unghundarna/ sedan får vi se hur framtida beslut kommer att se ut..

 

vi har sagt nej till  kommande valpkullar på ett tag/ hundkappen är ju det som vi satsat vår avel på/tillsammans med rasstandard/ nya kullar kan det så småningom bli men dessförinnan hoppas vi, att vi fått svar på några viktiga frågor  som rör just hundkappens framtid....!

 

 

 GH-Girlpower /Pärlan har omplacerat helt plötsligt / dock inte från/till oss uppfödare ..lite sorgligt att inte få vara med ..

Nu hoppas vi att hon har det bra och att vi så småningom får se/träffa henne..

 

Nu hoppas vi också att våren snart gjort sitt och att sommaren står för dörren...Härligt!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 19 maj 2016 12:12

   är avklarad ..när det gäller inskolningen av Jack/in the Box/som blev lite av en positiv tappa hakan upplevelse..

 

Löptikarna avlöser varandra så det har varit tuffa tag för pojkarna..nu på sluttampen..Breezan klar /Häxöl har några dagar till!!

 

inskolningen med Jack fortsätter ,efter ett uppehåll ..vi har helt enkelt inte hunnit med ..

två löptikar kräver ständig passning..

vi tog närmsta bana VHS

startade utanför box/över 300 m/ca 450 till harstopp..

Jack är en kille med råstyrka därtill snabbhet och grädden på moset är återhämtningen..

300 m var ingen match

han hade gladerligen sprungit mer..

att beskriva känslan när man äntligen får se sin unghund prestera på banan är lite overkligt/ Jack gjorde det han är bäst på/nämligen att springa snyggt /snabbt..kanske den bästa hund vi ägt/tränat..han är än så länge en oslipat diamant ,men såg ut som om han har sprungit på bana i åratal..

visst kan en snygg hund springa .......................................

här Jack strax efter lopp/

 

 

 

 

sommaren som kom av sig ,upplever vi just nu..ingen värme/ingen sol..men visst finns det solglimtar..

tur att jag hann ladda mina batterier för några veckor sedan..en lätt brunbränna /ljusare kalufs på köpet och lite gladare..

jag fyller 72 år denna sommar och jag är så innerligt glad att få upptäcka att livet är spännande även i min ålder!!!!

Konstigt men sant är uttrycket/ vi äldre känner/tänker oss som 25 även om kroppen blir gammal.. 

så även denna sommar hoppas jag få lära mig något nytt/ se med andra ögon på sådant som har irriterat mig ,för att så småningom leva i harmoni..det tar sin tid att bli hel!!

 

 

 








Av åsa eriksson - 2 maj 2016 16:23

   och skall så vara hela långa veckan..vi får hoppas det blir sant..

lite trötter är jag allt,våren tar kraft..

men ger ju också ..

Löptik i huset/Breezan låter sig inte hoppa över sina perioder..som en klocka!!

Valpar denna gång??

nej,inte denna gång heller..

att vara uppfödare är ingen dans på rosor..

skulle tro att vi/den äldre generationen Emmaline´s har gjort sitt på valpfronten..

ser inget värdefullt i att ens försöka /

tro´t om ni vill ,men vi vet inte riktigt hur/vad vi står idag/för första gången i vår uppfödning står vi helt frågande ..

hur fasiken skall vi tänka.

 

nog om detta..livet går vidare .

vi har några år till att njuta av på ålderns höst

Leffe 74 år

jag 72 år ..en ålder som är /skall vara fri från alla bekymmer..

och så får de kommande åren också förbli..

 

livet har många val/sidor i boken att bjuda på..

naturligtvis är det svårt att inte ramla in i gamla vanor..och uppfödning/kapplöpning har varit vårt huvudintresse i 35 långa år..

 

vi kommer inte att lämna dessa intressen helt..vi hänger med om än mera på avstånd/ iakttagare/lyssnare/debattör..

 

nu kör vi ett år i taget!

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 1 maj 2016 13:34

  ja,nu kan man bara konstatera att våren skall vara här..vare sig den vill eller inte..

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards