Alla inlägg under november 2013

Av åsa eriksson - 29 november 2013 12:04

Ja,nu får det vara dags att återvända till 2013 ..

I helgen 1:Advent  och fyra veckor till julen..vet inte om jag skall tro på det.

Ingen snö+grader ,alldeles förträffligt tycker jag..man får myspysa med julstämning inomhus istället..

Ha en fin Helg/1:Advent alla vänner!

 

Av åsa eriksson - 28 november 2013 12:44

Derek och matte /för ca 10 år sedan/Derek som tidig treåring /matte som tidig 60 åring..med andra ord/ bara ungdomar!

 

det är nu man inser att man blivit gammal/


här ännu längra tillbaka ..

SM- VHS-banan/Dotter Sofi i landskapsdräkt/Svenska flaggan..14 år gammal

1990

så hon räknas också in till inventarierna i hundkapp Sverige/VHS

 


Ja ,man inser numera att tiden inte stått still/

Mikaela Hagman har förärat mig bilderna/och hon står 2. till vänster med VHS flaggan/Knickedickens Gunvor står mitt mot Sofi /också hon med den Svenska flaggan..


Av åsa eriksson - 18 november 2013 12:33

Märta med morfar och Vito..mamma finns därutanför..

   

Av åsa eriksson - 7 november 2013 12:59

  Memoars Negrita

e.Gårdsjöns Oskar u.Memoars Sulamit

bilden togs hemma hos Klenod´s kennel/parning på gång/men som tyvärr inte gick att genomföra..


kul med gamla bilder och minnen/och när det inte händer något speciellt på hemmaplan just nu..får minnen ta plats i stället..



Av åsa eriksson - 6 november 2013 14:20

första bilden,min syster Anita med dottern Ann-Charlotte,jag till höger endast 23 år ..tiden går fort när man har roligt sägs det..och visst har den bara rasat iväg(och då måste man väl dra den slutsatsen att man haft väldigt skoj..många minnen finns med detta enda kort..och jag saknar min syster som gick bort alldels för tidigt..Ann-Charlotte har idag egna barn/en flicka,tre grabbar.....

 

nästa kort visar mina barnbarn Maja/Emma..lilla Märta saknas på bilden..här på min 69 årsdag..varför jag valde denna bild..är för att bilderna påminner om varandra..

 

Nästa gång jag fyller blir jämna slängar mina vänner ..hela 70 år..


Av åsa eriksson - 4 november 2013 13:03

och grått väder,jnget nytt att skriva om..bara gamla nyheter/som att visst ska vi planera för en kull whippetvalpar/men när..ja det får tiden utvisa..

avelsmaterial har vi själva ..och vi vet vad vi har/men naturligtvis aldrig vad man får..hittintills har det gått över förväntan/men nu skall en ny tiklinje/hanlinje även  prövas ,men då tillsammans med våra egna uppfödda...spännande/utmanande!Kompletterar varandra hoppas vi dessa linjer gör!

Vi är tills vidare helt nöjda med vad våra egna linjer har gett,men nu bygger vi på med lite nytt!


Att bli bortskämda med år av bara det bästa /temprament/friska,sunda hundar/snabba/hyfsade storlekar,ibland alldeles ypperliga storlekar/rasstandard med lite variationer,mångsidiga..det har med andra ord bara rullat på..


Det har inte krånglat på något sätt/ med vår nya/importerade tjej,Breeze ,där har det också bara rullat på/lite hetare utanför banan än de övriga i vår familj..men lika fin hemmavid som sina kompisar..snygg/Jaa,/snabb/jaa!/trevlig/jaa!


Just nu väntar vi på vintertid..en snäll sådan,med en mjuk övergång till vår och sommar,men det är långt dit,så vi får allt sysselsätta oss med inomhusaktiviteter också..det kan bli drygt annars!

Ha en fin dag alla!




 



Av åsa eriksson - 2 november 2013 11:25

  Alla Helgons Dag

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards