Alla inlägg under april 2013

Av åsa eriksson - 29 april 2013 09:26

nerräknade har vi varit i helgen..på alla plan..förkylningen däckade oss totalt..

just nu har vi börjat att kravla ur sängen..för att..deklarera.


och BT vet jag inget om..kanske lika bra det..


Tankarna går också till vänner..som drabbats av sjukdom i familjen..och gud vet/ att jag vet..hur det känns..KRAFT/MOD/HOPP..

sänder jag till mina vänner..


att leva med svår sjukdom omkring sig gäller på..för alla/och då kommer också känslan om att det är meningslöst att bråka om små saker i livet..

I dag och alla dar hoppas jag att jag kan se med klara ögon..alla livets goda/och mindre goda stunder..och att värdesätta det jag redan har..


Dagens fundering:

Livet är trots allt till för att leva/och när prövningarna kommer får vi ta dom då..

Av åsa eriksson - 26 april 2013 09:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av åsa eriksson - 23 april 2013 09:08

mitt på dagen.....men först lite gå..

lite gråtråkigt väder /men hundarna har fått sin nya frihet /att vara lössläppta i trädgården..inte alls så pjåkigt allrahelst för de äldre..


Ingen solhörna denna vecka..men väl motion/äta rätt/invägning..oj vad jag har blivit noga av mig..det gäller mitt eget ego..ett litet tips till dom som känner sig lite hängiga i humöret/låt dig själv äntligen få komma först/för mig är det en upplevelse att kunna säga ifrån/och kunna sätta mig själv i första rummet..vilket ego jag blivit..Näärå,tror inte jag ändrat mig när det gäller min sympati eller empati för någon annan...men jag har börjat tänka på mig sälv...........

kanske så dags ..


Gubben ser lite frågande ut ibland..kontrollbehovet har ju också gett vika....och därmed en hel del måsten..

Familjen är lika viktig i mitt liv som den alltid varit..och barnbarnen växer /och för Sofi börjar mammaledigheten krympa..

jag har fått andrum/att bara vara/fri från mediciner/fri från läkarbesök/åtminstone i kortare perioder..jag kanske låtsas /men just nu känns det precis som innan sjukdomen ca.kom in i mitt liv..fem år har snart gått fem svåra år för både mig/min familj..jag känner för första gången sinnesfrid..och jag hoppas vid gud att den inte försvinner..


Ha en fin dag alla mina vänner..




Av åsa eriksson - 21 april 2013 19:43

Började dagen med att gå 5 km stavgång..gud vad jag älskar denna motion..trodde aldrig att skulle tycka om att bara promenera..

Sofi/Janne /Lilla Märta/Morfar gick med..+ deras hundar/våra hade redan varit ut..

fikade hemma hos oss i solhörnan..


man lever upp när man kan utnyttja hela rasket/både ute/inne..lyxade med en halv pizza idag..

Hundarna har rullat runt i trädgården dom också..och visst bli allt lättare..


här Breezan som uppskattade att bara vara..precis som vi andra..

   


Av åsa eriksson - 21 april 2013 09:37

kameran skall fram idag..om det går som det ska..

lite uppställningsbilder/lite andra bilder hoppas jag kunna ta ..

trädgården är klar för hundarna/och första lössläppet i gröngräset var igår..inte de tokryck som jag hade trott..utan lite allmänt sniff i alla hörn..sedan lite ruscher..Breezan tar fortfarande åttor..Cashen ser smidig ut..som vanligt/ 6-åriga Marta i slutet på sin skendräktighet/valpvecka och nöjde sig med att rulla/sniffa runt/Poggy på sitt tionde år..sprang som vanligt mest av alla..men å andra sidan motioneras tävlingshundarna rätt så hårt just nu..lite övervikt för alla hundar..men för tävlingshundarna /räknas övervikten i hg..ett par kanske skall ned..men det brukar komma automatiskt.. 


i dag lite cykel/stavgång för mig ..kan nöjt konstatera en 3.9 kilos viktnedgång på bara några veckor...och sätter jag till lite gympa..så ska det väl bli OK..hoppas jag nu får /kan fullfölja det hela..

Blodtrycket visade 190/110 ..så jag kunde inte undvika medicinering..att se sig om i backspegeln/kan ibland bli tungt/ men nu eller aldrig.......ta det som bjuds!

Det känns otroligt skönt att få tänka på sig själv/först och främst/Leffe ställer upp och går en extrarunda som sällskap/då helt utan hundar..och det är faktiskt då vi umgås mest..+ solhörnan förstås..


I går jobbardag på VHS/informationsmöte..men vi hade lite annat för oss..så denna gång fick hundkappen stå över/och vi kan väl kanske lugn konstatera att detta år blir till att tävla det vi orkar/och den yngre generationen får jobba..såg att Leffe var uppsatt i buren/tävlingsgrupp 2 ..men själva tycker vi nog att de yngre som är pigga och på alerten skall ha den sysslan..

men självklart ställer Leffe upp som vanligt/liksom de dryga 30 åren inom hundkappen/klubben.


I dag som sagt ska vi ha en skön dag i solen...






Av åsa eriksson - 19 april 2013 15:02

inte illa om jag får säga det själv.......

införskaffat en badrumsvåg som mäter  kg/vätska/BMI/muskler..den behöver inprogrammeras på/ ålder/kön/längd..vi får se hur/om det kommer att fungera..midjemåttet är mätt/men är en hemlis..

blodtrycksmedicinen uthämtad..

och fredagseftermiddagen/kvällen ser ut att bli lugn..


kanske någon liten pralin slinker ned i helgen/men det värsta sötsuget har gett sig..och jag är nu inne på snart tredje veckan med min nya livsstil..som jag hoppas blir permanent..

Molkosan används två ggr/dag ,den har åtekommit i vårt kylskåp..efter en längre tids bortavaro..den är egentligen oumbärlig..men har liksom försvunnit i alla medikamenter..men nu är dom borta/förutom blodtrycksmedicinen/som jag blivit lovad att ta bort ..om trycket verkar stabilisera sig  på den normala sidan..

Molkosanen får bli den nya livselexiret..


Ha en fin solig Helg/sol har dom lovat och det fina får ni stå för själva...


Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards