Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

onsdag med regn

Av åsa eriksson - 25 maj 2016 09:36

 

i dag regn/vilket inte alls är så illa..

börjar med lite nytt på hundfronten..tikarna har äntligen löpt klart ..

Jack har sprungit med annan hund efter släphare ..inga problem..nu drog han ifrån sin stödhund Ginkgo rätt snabbt..

lite boxträning står nu på listan ..vi har bara kört öppen bur..

det går framåt..

Fam.Ahlström/Olssons unghundar har också provat på momenten..allt enligt regelboken med stämpeln OK

 

Ingen brådska egentligen/unghundaran får inte ta sina licenser förrän i juli/15 månader..

kan konstatera att nuförtiden ligger inte hundkappen som prio 1

jag själv kan bara fundera vart alla år tagit vägen /

det gäller att leva hela vägen och leva rätt.

 

vad är då rätt/ja det är ju upp till var/en..

själv behöver jag utmaningar ..

bra utmaningar

skulle faktiskt kunna engagera mig i nästan vad som helst i samhället/äldre/barn/skolor/

utmaningarna behöver ju faktiskt inte betyda att man är bäst/ nej långtifrån..det skall på lång sikt ge resultat.

 

hundkappen har gett stimulans genom åren..men egentligen inte den sorts utmaning som jag letar efter..är tävlingsmänniska men ingen tävlingsidiot..

detta med stimulans/utmaningar har därför varit/är kluvet..

 

när det gäller hundar så har avel/uppfödning haft det jag sökte både/ och..det har det på sätt och vis även i dagsläget /och även här gällde/gäller resultat på lång sikt!

 

 Jag gillar att ha en bra/ärlig kommunikation/ jag gillar att allt skall fungera / jag gillar resultat /respekt för vad andra tycker är kanske inte alltid en självklar sak ..men bör vara det ..

jag ogillar /kaos/

 dessa två citat måste hålla rätt länge/gör om /gör rätt...

 

jag gillar när allt flyter på..jag gillar när man tar allt på största allvar..även  om det kallas för småsaker/ det ena leder till det andra..

 

Tar det inte bort glädjen att alltid vara på..

jooooo/njaaaaa/jomenvisst

det kan det göra,men det beror ju också på vilka människor som är inblandade  /just nu gäller det att leva rätt/jag har min livsfilosofi ..

den allra främsta är ..håll dig till sanningen,det lönar sig alltid och man sover gott om nätterna!

 

men nu väntar jag på solens entre´

och alla ni som kanske tycker /tänker ungefär på samma sätt som jag gör/ vi kan trots allt inte begära att andra fungerar på samma sätt..

 

Ha en fin Dag!

    för bra precis ett år sedan.. GH-kullen upptäcker livet../jag tror jag gör likadant!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards