Alla inlägg under mars 2013

Av åsa eriksson - 31 mars 2013 10:31

med strålande sol..och sovmorgon..lite längre än vanligt/klockan ställdes om till sommartid..

och imorgon vänner är det 1 april..

snart mycket snart hoppas vi på varma dagar..

och vår/sommar på väg............................


 

iväntan på att Leffe skall bli klar för promenaden..

men detta var för precis ett år sedan..tyvärr..


ha en skön dag ute i solskenet..

Av åsa eriksson - 31 mars 2013 09:51

med mat/tårta/kortspel..

med familjen..hemma hos oss denna gång..som även bjöd på lite om-möblering för att alla skulle få plats ..helt sonika /vi bytte tillfälligt plats med vardagsrumsbordet/köksbordet/kanske inte så fint..men väl så praktiskt..


lite kortspel med då främst barnbarnen fick avsluta dagen..vilket även vi vuxna uppskattade!


här lilla Märta med mamma Sofi/  

familjen i övrigt..

   

 

ännu en trevlig dag att minnas..tack för att ni finns..



Av åsa eriksson - 30 mars 2013 21:19

kan man gott säga..

Lingon råkade komma för nära hästens bakhovar..och fick sig några blessyrer bredvid vä.öga och vid käken..

idag redan bättre/mindre svullnad och såren ser finare ut...kramar till Lingon

som också tilldelades Fint Diplom av Whippetklubben!


Grattis till Lingon/husse/matte..och visst är vi stolta uppfödare..

 

Av åsa eriksson - 28 mars 2013 09:23

   

Av åsa eriksson - 24 mars 2013 17:30

vinkat av Anncie/tobbe  med alla sina unghundar..2 valpar efter GW/mindre än jag föreställt mig..men jättefina/trevliga..

ungtiken /Axrace var helt bedårande

unghanen /Tjecken...hade vuxit på sig sen sist..


fikade/åt ..pratade..tulpanerna förgyller köksbordet/tack Anncie/Tobbe !

inte så mycket hängivet hundsnack/men ändå hundsnack...........trevligt att få sällskap några timmar.....


sol hela förmiddagen/men någon solhörna denna dag blev det inte..

känner av mitt höga blodtryck...och det är bästa att hålla sig lugn/fin..

skall slänga mig i badet..brukar hjälpa mig at komma ned i varv.........


nu skall jag som sagt hoppa i badet/ha en skön eftermiddag / kväll!


Av åsa eriksson - 23 mars 2013 09:15

och då naturligtvis solstund på solsidan..

härligt med allt längre  dagar och i almanackan på väg in mot vår/sommar...hujena mig så skönt det skall bli att ta sig sin   sin kavaj/kasta av sig båda skorna(spotta ut snusen behöver inte jag)....och dansa in i sommarens ljumma kvällar..denna sommar ska jag bara njuta av har jag bestämt/oj,om man ändå vore ung..!


Men,allt är ju inte förbi..

sol/sommar/värmen/vänner /familj/finns kvar..och som sagt kavajen /skorna kan man ju fortfarande ta av sig utan och skämmas..men jag tror att det får stanna där!



Det här med promenader är fortfarande ett problem för mig..inget jag älskar precis..

och jag tror inte att det blir bättre på ålderns höst/och det är ju då man behöver röra på sig..vilken öken som ungarna säger..


Imorgon besök av Anncie/Tobbe/med sina unghundar/nytillskotten,har lovat sol till Anncie..och det ser faktiskt ut som jag kan fixa det..

Saknar besök av Hasse/Susanne..men mycket har det varit för bägge parter..

hoppas vi kan ses snart..


Ha en fin Helg!











Av åsa eriksson - 20 mars 2013 08:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av åsa eriksson - 18 mars 2013 08:28

med strålande solsken..överväger det något kalla vinternätterna.

Det lovas dessutom mera snö/bara att gilla.


Promenaderna går så där för mig..och för första gången i mitt liv har jag svårt att gå ned i vikt/4 kilo gör så mycket..

1, 5 kilo har jag lyckats gå ned..

och jag börjar förstå vilket helvete det måste vara att alltid behöva passa på vad man stoppar i sig..

förr kunde jag naturligtvis som alla andra gå upp i vikt om jag frossade i onyttigt..

men jag har alltid haft turen att gå ned snabbt om jag satte den sidan till..nu verkar det svårt/men skam den/som ger sig..


hoppas kunna handla jeans och lite kortare tröja till vårvärmen slår till..

nu till en allmänt vårdande /ompysslande dag /till mig själv..slingor i håret/och hårinpackningar..svårt med långt hår/men många fina preparat erbjuds ju/så det är inte så svårt/har förresten alltid pysslat med mitt hår själv..inga onödiga/kostbara frisörbesök här inte!!


Ibland behövs det dagar med egen tid/inte bara egen tid för hundarna..ibland så tror jag att man tänker /månar mer om hundarna än om sig själv..och det är ju inte heller bra/det är ju vi som skall orka ta hand om de kära doggarna.


Ny kraft/ork skall det jobbas för här/då i form av/ompyssling av/husse/matte..vi ser rätt slitna ut..åldern tar ut sin rätt.

Vårstädningen har så smått börjat..och får bli på sikt..trädgården skall få ett ansiktslyft/vi själva får hoppa över den lyxen..kostar lite för mycket i vår ålder..och lönar sig inte!!


Själv har jag lite svårt att anpassa mig till 70-års/strecket/ men Leif tar det med ro..han är redan passerat..och våra närmaste vänner har passerat det strecket för länge sedan/men har fortfarade gnistan och livskvalite´n igång...som morfar/mormor så känner jag faktiskt lite panik/undrar ibland hur länge vi får följa våra extraordinära barnbarn..för så känns det ju/våra barnbarn är ju något alldeles extra/liksom andras är för dom..

vi är tacksamma för det som erbjuds och hänger mer än gärna med på resan..hur länge den varar /vet ingen!



Dagens funderingar:

Att göra vad man vill på ålderns höst/kallas lyx..och det gäller ju att ta vara på alla godbitar som bjuds..idag lite solsken i vår speciella solhörna..

Ha en fin dag/imorgon väntas snö..





Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards