Alla inlägg under januari 2014

Av åsa eriksson - 28 januari 2014 15:01

snart slut på januari månad /februari står för dörren..mild vinter hittintills med lite snö..alldeles perfekt!

Humöret är fortfarande mer upp än ned..och doggarna/husse är alerta..magsjukan har avlöst förkylningarna..men vi har lyckats hålla oss ifrån det förstnämnda..

har lite övervikt så det är ingen katastrof om den kommer smygande på oss ..men det är ingen höjdarönskning.

Tv:n  är lite för överanvänd ,mycket sport har det varit ,och det kommer väl mer kan jag tro..

Vintertid är ingen årstid som jag tycker om..men det måste ju gå..



ha en fin dag..

Av åsa eriksson - 21 januari 2014 10:54

      lite trött med lycklig..har med systrar Emma/Märta/fylla År det är en höjdare !

Vad bidde det då/biobiljetter /Frost/en Amerikansk/ animerad /svensktalande../Presentkort /kläder/ av mormor/morfar/Boots med klack..stor tjej!

Maja blev överlycklig för sina vuxenboots

 

Av åsa eriksson - 18 januari 2014 12:36

Har nu äntligen vaknat till efter en lång period av törnrosevila..har klarat av några svåra beslut när det gäller min hälsa/och det har gett mig ro och framtidsutsikter /klart /slut/ så att säga/nu ser vi framåt ..nu lever vi !

Hälsan den är för tillfället på topp och jag hoppas innerligt att det får fortsätta...några kilon skall bort men jag känner att jag vill njuta av livets goda /så det får bli motion istället..det visar sig hur mycket det behövs av den varan..och mina vänner i år blir jag gammal/riktigt gammal, 70 år är ingen ringa ålder..och jag känner uppriktig vördnad  för att fått/får vara med så länge..många slingrande vägar har jag upplevt och många berg och dalbanor..men det är ju det som kallas livet..nu kör vi! 


Ser ljust på framtiden och längtar till vår och sommar..kanske några positiva överraskningar infrias..vi hoppas!

Breezan/Häxöl är så där lagomt på hugget /efter sina löp,Killarna Casch /Poggy  har återgått till sitt normala jag..


Det stundar födelsdagskalas Maja blir 11 år den 21.1

och visst kan man se att lilla tösen går och blir stora damen snart..biobiljetter ligger på önskelistan

Emma blir 10 år till sommaren och minstingen och charmtrollet Märta går mot 2 år..


Ha en fin vinterdag mina vänner!



Av åsa eriksson - 8 januari 2014 15:39

i startgroparna för kommande vinter..

nu har vi haft det bra länge nog och till helgen kommer kylan och snön /vi får väl se!


mörkt och trist är det hela dagarna ,så nog behövs det lite snö på marken..

Annars inget sensationellt på gång /tikarna har löpt klart för denna gång .

Förkylningarna verkar ha släppt taget på oss/och för nuvarande är vi pigga ..Barnbarnen börjar skolan  idag efter ett långt uppehåll/lilla Märta /dansar och tjoar ,hon är bara bäst på att charma alla..


ja,som ni hör och ser går livet sin gilla gång/bra det!

må så bra alla vänner!

Av åsa eriksson - 6 januari 2014 11:02

    skulle idag varit 94 år..

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards