Alla inlägg den 24 november 2010

Av åsa eriksson - 24 november 2010 18:00

jag blir glad av att titta på Kruse ..när han springer ´till ljuv musik en sommardag..gå in på min länk ..Kruse... och titta på filmen..

 

Heja Norge!

Av åsa eriksson - 24 november 2010 09:22

Vädret idag är inte angenämt..snålblåst coh kallt..vi har dock hittills klarat oss från snöovädret.............

 

hundarna har de senaste dagarna varit i skottgluggen för en höglöpande tik..nämligen Jackie..som för första gången kommit i obalans..bra knappt 4 månader mellan löpen..alltid lite extra passning och att någon av oss alltid är hemma.

 

Vid sådana här tillfällen tänker man automatiskt på valpar..idag tycker jag att det inte det finns något som lockar och drar ..då menar jag att köpa valp...det skulle vara roligt att ta in en hane/tik med en helt annorlunda stamtavla..som duger till kapplöpning och dessutom ser trevlig ut och det viktigaste av allt i dag att de är friska och sunda...men det är svårt att hitta..stamtavlorna slutar alltid i någon gemensam nämnare.....

 

Att åka till andra länder ..jaa..det får nog bli så om vi skall hitta någon lämplig hane till JJ Sahlin..men först blir det nog en tur nedåt för att själv få uppleva hundarna på banan och live så att säga..har mycket svårt för att bara åka ned och para på meriter.

 

Man har fixa ideer..för mig spelar huvudet väldigt stor roll på en whippet..då menar jag rent utseendemässigt..flott ..långt avsmalnande ..med ett stop som inte är för markerande..fin underkäke...det är grädden på moset..lång hals ..lagom lång rygg..svansansättningen är också väldigt viktig..inte för långt upp på ryggen..det följer alltid med ett kort rakt kors..och det är helt fel..inte för djup bröstkorg men heller inte för lite av den varan..

och inte aggressiv mot andra hundar................................

 

att få den kompletta hunden som fixar både att vara snabb och snygg det strävar jag fortfarande efter ..och så länge jag håller på med avel och uppfödning så tänker jag inte ge upp den biten.

 

Det är ju så mycket mer att tänka på om man vill ha både och..det är mycket enklare att bara avla på snabbt eller bara på snygga hundar men kombinera detta och det blir en utmaning..som jag bara kan hoppas på att de flesta tycker är stimulerande.

 

Att säga att snabba hundar inte behöver vara snygga att se på eller att snygga hundar inte behöver inte springa fort....(när det gäller rasen whippet) ..är både synd och skam!

 

Nu till den mycket sena frukosten..som jag så väl behöver.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finns helt enkelt inget nytt att ta in.

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards