Alla inlägg den 12 november 2010

Av åsa eriksson - 12 november 2010 11:29

Fredag..lite kortbloggande..regn..all snö håller på att försvinna..tur det för igår slog jag omkull två ggr på vår promenad ..inte populärt hos Leif..eftersom han är tvungen att lyfta upp mig.

 

Vaddå lyfta upp kärringen tänker nog de flesta..ja ,pinsamt för mig med..men mina knän håller inte för det...en gång nere på knä så blir jag kvar där...har hänt många episoder när jag helt enkelt glömmer bort denna dilemma..och går ned för att plocka från nedersta hyllan i affärer..får då lugnt sitta där till Leif eller Sofi visar sig och plockar upp mig...och eftersom jag ej kan hjälpa till själv så blir jag ju väldigt tung..(slutar med en rätt komisk syn förstår jag).. att de i stort sätt släpar runt med mig innan de får upp mig på rätt köl..

såå är det att bli gammal och tufflig...inte roligt alls!

Grädden på moset var när vi hade hämtat barnen på fritids..räknat ihop alla grejer som gympapåsar.. extravantar och mössor..så begav vi oss hemåt..efter halva vägen kunde vi bara konstatera att mormor hade glömt SINA handskar kvar på fritids..jag såg att morfar morrade inom sig.men styrde ändå kosan tillbaka..vad jag kunde uppfatta av minspelet så gick han gärna ensam!

 

När vi väl hade landat  hos barnen så  passade jag på att städa i barnens garderober..dom fanns i närheten och vid ett tillfälle så brast jag ut i lovsång!!!

Maja sa helt uppriktigt..det måste vara tufft att vara mormor!!

 

Hundarna mår ialla fall bra..

 

 

 PS

Leif tycker det är extra jobbigt att ha med mig vintertid..skall köpa mig en spark..ungarna har ju en så det blir alldeles förträffligt

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards