Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Nu har det snöat i tre dagar

Av åsa eriksson - 9 februari 2013 10:59

samt snålbåst..

hundarna ute och promenerar måttligt..och våren känns nu ännu avlägsnare!!!


man vill heller inte ut på vägarna/kaos  lite överrallt!

Skulle faktiskt vilja baka bullar..men stänger den ide´n igen..eftersom vikten skall endera/helst gå ned/  hållas..



det får bli lite pyssel med låd/garderobstädning.

Marta inne på 9:e dygnet/löp och upptrappning sker på pojkarnas humör..

tycker att det ser lurt ut på Breezan ..men jag kan inbilla mig..hoppas hon håller igen ytterligare några veckor..


Vår ny/beg.lilla bil testades i går på landsvägskörning/längre sträcka och förhoppningsvis har vi nu en bensinsnålare arvtagare till Wv Caravellen..

bilen bjuder på bra utrymme även med alla säten i..just nu har vi en bur på 80 djup/105 bred 75 hög..men har lyckats fixa till den till figursvängd bakvägg..

vår lite större Stilbur med skjutdörrar får vi använda när inte alla säten är på plats.


4 hundar får bra plats men vid tävlingar vill jag nog ha Poggy i en enkelbur bakom förarsäterna..alltså tre hundar i stor bur 1 hund i enkelbur..Poggy tillhör den stressiga typen  och våra andra sover för det mesta..och störiga kompisar gillas ej..


vi planerar lite i taget..som vanligt vid den här årstiden..på nåt sätt när dagarna snöar in så behövs lite extra kreativitet ..då i hjärnkontoret..


Maja/Emma hos pappa ihelgen..och när vi pratades vid så sa jag..ni kommer väl att sakna lillasyster..umm..och dig !

Som jag sagt förr så är våra barnbarn glädjekällan på äldre dar och den känslan är konstant!


Nu önskar jag er en fin helg/med massor av skidåkning/andra vinteraktiviteter..även om de bara kommer att existera på TV-rutan..









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards