Alla inlägg den 7 december 2011

Av åsa eriksson - 7 december 2011 13:35

Leif pratade med Vargtass ägare ..i går kväll..slutbesiktad och klar..med ett efterlängtat..med beröm godkänt!

Skadan är helt läkt och benet/tassen ser mycket bra ut..tom bättre än väntat!

skönt för hela familjen och alla hundar..livet börjar komma i sin ordning igen!

 

Lycka till DS Vargtass och husse /matte

vi ser fram mot nya äventyr..men allra först en behaglig vinter och vår för er alla!

 

Minnen från i somras............................................
..............................

 

 

här poserar Vargtass bredvid syster Blåkulla...

 

Av åsa eriksson - 7 december 2011 11:30

snöat har det gjort på morgonen..lite ljusare blev det genast..men på något sätt så har vintern för mig blivit mer åt det negativa tänket..

 

Skall kanske ändra mitt synsätt lite grand..se det ur snälla vinklar..vit snö..härligt att pulsa i ..hjälpa barnbarnen med snölyktor..mysa inne med tända ljus och varm dryck..kura framför TV:en och se bra filmer..ja,det blir vad man gör det till!

 

Men hur jag än intalar mig allt detta så finns ett litet motstånd kvar..

 

Igår var det juljunta för oss mogna  damer..jättegod julmat med julklappsutdelning.....fint dukat med massor av ljus ..blommor och tomtar och änglar..hemmagjord choklad..och hembakade kakor..Tack Marita för en välgjord och trivsam eftermiddag som slutade sent på kvällen!

det pratades gamla minnen givetvis..och det knäpptes kort..som skall skickas runt..hoppas kunna sätta in några på bloggen så småningom!

 

Mina väninnor 5 stycken har en helt annan livsstil än vad jag själv har..teater..revyer..utlandsemstrar till alla världens hörn..långt från det hundkappliv som jag själv lever i..det vi har gemensamt är alla våra barnbarn..och det blir mycket prat om dessa små och stora underverk!

 

Vi stöttar varandra i livets hårda skola..vilka de flesta av oss någon gång varit i..och vi gläds åt varandras medgångar..vi har nu gjort det i 40 år så vi vet en hel del om varandra....något som jag kanske har börjat tagit för givet..men som är underbart!

 

vi kom fram till att två av oss firar 40-årig bröllopsdag detta år bl.a Leif och jag..Rubin tror jag det heter!

Vi gifte oss Annandag jul 1971

Vi har kämpat och slitit och haft kul...nu tar vi det lite mer lugnt..men fortfarande hoppas jag vi är still going strong..på de flesta områden!

 

Dagens tankar!

Vinterns positiva/negativa sidor...och livet i stort!

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards