Alla inlägg den 12 september 2011

Av åsa eriksson - 12 september 2011 12:54

vill vi inte ha sa mor Sofi vid ett tillfälle..i unga år

nu har de själva barn och de är vad man kan kalla hundkappsungar ..men duktiga sådana..de passar barn ..de står i kiosken ..de hjälper till på alla möjliga och omöjliga sätt..

här kommer Maja med mor och DJ Hanna med H ...vid defileringen,(nej jag tittade efter så är det vid segerdefileringen..Hanna har ju fått en rosett..) och det slår mig ..vad hon har vuxit vår Maja..

  här är målfotot i Hannas lopp

1. a Hanna 2.a Classic 3,a Flying Hourse 4.a El Switch Point

 snyggt jobbat tjejen! 

Hanna ligger gärna och ofta på Majas arm och sover..men jag tror att Marta står högt i kurs som favorit utanför hemmaplan..de två gillar varandra 100%.

Ja hundkappsungar är dom..men tittar jag på bilderna så får dom verkligen vara med om annat också..


Aikido står högst på listan åtminstone för Maja som är inne på andra terminen..syster Yster kom med i år ..och det är kul!

Här tar Maja emot gult bälte!

  

Här är bägge systrarna gullungar!

  sedan finns det häst..och ridning som ligger närmast för Emma..Maja tycker det är helt OK..men jag tror nog att denna aktivitet får ge vika för simningen..men vad vet jag..

här Emma som fått en liten mindre variant ..

  här Maja

  ja familjen vet vad dom har att göra ..

arbete.. hem .skola.. hundkapp..ridning.. aikido.. inga fritidsproblem där inte!

slutar med några foton som jag återigen knyckt av dotter Sofi .....

målfoto på JJ Sahlin

1.a JJ Sahlin 2:a Pandora 3.a DJ Kristina Kanel 4.a Ultra

  bra jobbat tjejer!


till slut en bild på mormor som fick den äran att passa smått!

   hundkappen är ju uppbyggd på att hjälpa till..som även kan ge sådana här mysstunder!



Av åsa eriksson - 12 september 2011 11:16

har blivit förälskad i kattbilder..

här kommer en festlig bild på två katter ´..som man kan tyda lite hursom..jag lägger in..

fy, vad han skrattar åt mina misstag..så piinsamt!

  allt lite ledsen jag....................................

Av åsa eriksson - 12 september 2011 09:30

och allt går på halvfart..det börjar kännas i kroppen att vara igång på tävlingar..och det är ju alltid lite mer att göra när vi har hemmatävlingar!

tävlingarna flöt på utan problem och jag tyckte att denna tävlingsdag hade ett lugn över sig ..som vi inte är vana vid..det var en annorlunda känsla och inte alls tävlingskänslan,det lustiga var att det inte var bara jag som kände av den utan många fler.



I dag regnar det och det känns rätt skönt..vi har haft tur med vädret och haft underbara dagar..

Vi har svårt att komma igång och dammsugning och städning står högt upp på listan..Leffe håller på att fixa i grovköket/tvättstugan

hundarna hör jag inte ,dom snusar och sover..efter väl förättad verk i helgen och de övriga som bara varit med..är lika trötta !

Barnbarnen kom över en stund igår ..och dom var nästan lealösa ..

i morse hade Maja stått klar med ryggsäck och cykelhjälm kl halv 7(det är fem minuter ers väg till skolan) ..när så Janne kommit upp och sett henne hade hon skrattande sagt...jag bara skojade!

Vet inte hur det var med den saken..den unga damen har svårt att erkänna misstag..då brukar hon säga just så..men pliktkänslan är det inget fel på............ 


Den mindre damen sov..


Nu börjar den perioden snart i våra liv som både är skönt avslappande men också tråkigt många gånger ..inga tävlingar..

våra vinter vänner har kommit hem från sommarstugan och nu börjar vi på allvar umgås igen efter sommaravbrottet..

det fungerar väldigt bra och har så gjort i nästan 40 år..dom har dessutom fått sitt första barnbarn..en mycket efterlängtad tösabit som är nästan 1 år Olivia heter hon..

våra vänner är beresta på gamla dar..eftersom deras barnbarn föddes i Kanada och numera bosatta i Norge..

Vi har mycket att prata om efter sommaren och vi brukar kunna få till en resa ned till deras sommarställe och dom brukar komma ned på någon av tävlingarna ..men icke i år..


Janne och Sofi har hantverkare hemma ..som lägger nytt yttertak ..snabbt går det och just nu läggs det nya svarta tegelpannor..fint blir det..nya häng/stuprännor blir det naturligtvis också!


Nej,nu måste jag bara ta mig i kragen och städa!










Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards