Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av åsa eriksson - 12 augusti 2014 13:19

1986

jag 42 år /Leffe 44/Sofi 11 år

med våra stamtikar Emmorna som också fick ge vår kennel ett signum..

Lustigt nog så ser tikarna ungefär likadan ut då som nu och håller samma typ/storlek..det man kallar uppfödarprofil/

samma hobby som genom tiden har utvecklats till vår livsstil..

bilderna är inga proffsbilder..har förstorat och kopierat rakt genom mobilen..

       

Min 50-årsdag vet jag att jag tänkte att halvlek hade infunnit sig..

 

När jag ändå håller på och tänker..

så hittade jag ett litet oansenligt kort på min egen familj/dvs min mor och far och syster

Året var 1948

då kan man säga att man har åtminstone livserfarenhet..

jag ca 4 år till höger/sittande men på språng då liksom nu..

det känns vemodigt men varmt i hjärtat när jag ser mina föräldrar och syster /tyvärr ingen finns kvar i livet..men ändå så stark i min närvaro!

de två damerna till vänster som man ser bara lite av var våra krocketvänner/det spelades rätt mycket sånt i vår trädgård vill jag minnas..både vuxna /barn roade sig kungligt! 



Av åsa eriksson - 12 augusti 2014 12:52

ingen har väl undgått att följa den största skogsbranden genom modern tid..

att vi har upplevt tättintill är ingen överdrift,branden startade för 13 dagar sedan ..utanför Virsbo ca 8 km från vårt samhälle Ramnäs..

jag kommer att skriva mer om den fasansfulla upplevelsen att bo i nästan 2 veckor,med färdigpackad väska ..sambandscentralen finns /fanns mitt i vårt samhälle/ IP blev landning/tanknings ställe för helikoptrarna/ kungen/statsministern kom/gick!

De STORA var insatsstyrkan/Uddholm/hemvärnet från hela Sverige/inlånade specialplan från Frankrike/Italien ..jaa listan är/var lång/liksom branden..

Historisk kommer den att bli..och att vi fick uppleva det så nära är obegripbart/ inget man tar in när det hela pågår/

Nu har det värsta lagt sig/men mycket är kvar och för många ett helvete till..

Vi blev förskonade

vinden låg inte åt vårt håll..vi var så nära som 4 km från den onda drömmen,men väl så nära att vi upplevt varje minut/timma/dygn med ovisshet..

Vi tar ett steg tillbaka och försöker få ett perspektiv/och kanske får vi så småningom ett bättre grepp av vad som hänt..

just nu ser vi tiden an och hoppas att alla i vår närhet får komma hem till sitt/


så här har det sett ut/och så här långt har vi kommit..

      här vår hjälte Uddholm som överlycklig får känna regnet ..

alla är hjältar som arbetat hårt i detta släckningsarbete..som nu är under kontroll..men långt ifrån klart ..

Vilka veckor!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards