Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av åsa eriksson - 9 oktober 2013 09:07

och det var ett tag sedan jag bloggade/ointresse för vad som händer runt om..Ja,kanske det/

för vår del,har det varit tävlingshelg på hemmaplan/vilket innebar arbete...


Breezan vann sitt lopp/med en bra tid/klass 2/19.94

 

skulle vilja köra igenom henne på medel /men tillfällen saknas...

hon har så otroligt mycket kraft/vilja kvar efter loppen..så medel är nog inte så tokigt ..


DJ Black Jack startade i ett medellopp/med klass 1 hundar/det visade sig att han ännu har en bra bit kvar till sitt gamla jag/hårdheten/tempo fanns inte i kroppen och det han tappade i första böj,kunde han inte reparera/styrkan att ta tilbaka tappad mark och uthållighet är ju annars hans specialare..men han kämpade på,och han såg fin ut efter loppet..har vi möjlighet att träna upp honom fler gånger på banan denna säsong så är det bara bra..


En lite stökig tävlingsdag/som slutade i hällregn under träningen/vi åkte hemifrån kl.halv tio på förmiddagen och kom hem kl.18.00/numera kan jag märka en skillnad på att tävla förr/nu..jag ser allting liksom utifrån(som icke hundkappare kan se det kan jag tänka mig,ibland till och med lite pinsamt,besvärligt ) och själva grejen med att tävla med knorr på/har uteblivit/..när man hamnar i denna situation är det lättare att se nackdelar än fördelar med vår livsstil/vi får se vart det landar..............


Dagen efter kan man lugnt påstå var en pina för den gamla kroppen..

lugn söndag med andra ord/och måndagen likaså..


Igår lunch med väninnorna..som egentligen också blev en heldag/

idag läxläsning /biologi står på schemat/och Maja kommer hit för att bli förhörd /prov  på fredag..

Mor Sofi har börjat arbeta igen efter mammaledigheten/lilla Märta går på dagis..

en omställing för alla i familjen..back up/mormor/morfar..


Hösten är påträngade aktuell..så det dröjer inte så värst länge kan jag tro/innan kylan också gör sig påmind..själv vårdar jag sommarens minnen /den bästa sommare på mycket länge..


skolkort på våra två skolbarnbarn Emma/Maja,vad tiden går fort/det kan jag konstatera/stora tjejer



    vår bonus i livet/på äldre dar....


 


är tre tjejer som gör livet glatt..Emma/Maja/Märta







Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards