Alla inlägg under juli 2013

Av åsa eriksson - 17 juli 2013 08:46

och det är nästan mer än vad man kan förvänta sig..helt enkelt underbart!


På tävlingsfronten händer inte mycket för vår de..men väl för vår uppfödning/

Lördagens Rundbanetävlingar i Borås /en fin andraplats för DJ Kalle Kula /klass 1

och en lite oväntad 6:e placering för DJ Lingonräser/klass 3..missad start och ork som tröt..bättre Lycka nästa gång Lingon..


Söndagen

DJ Kalle Kula vann/Bästa hane Sollefteå LC..

Vi säger Grattis /


   


Hemma som sagt har Breezan nyligen kommit fram ur sin sköna filt/som hon praktiskt taget bott konstant under/de sista 2 månaderna..

skendräktigheten är över och därmed även valpveckan..sköööönt för henne/skööönt för oss...

   

DJ Black jack är tillbaka efter den olycksamma kraschen /mot en stängd buröppning/när haren passerade..

vi börjar nu vår upptrappning av träning/på både honom och Breezan..

här en bild från

en av sommarens fina utflykter...

numera är det bergsklättring som gäller ...

Ha en ytterligare fin sommardag mina vänner....

 

Av åsa eriksson - 9 juli 2013 09:30

och vi tar vara på varje minut.........

men det trappas upp /tävlandet som egentligen skulle ha vart som mest intensivt just nu...detta är första året tror jag i hundkappen som vi inte ställer upp i Svenskt Mästerskap..

två löptikar/Sofis/Jannes/vår Cash som vi räknar med kommer ut på banan igen i slutet på augusti/har ställt till det/.. vår förtjusande madam Breeze som löpt/och nu klarat av alla nio veckor/valpvecka..och är på inkommande..


Ser jag fram mot tävlandet igen/ja,kanske!!

Denna sommar har varit lite av en rehabilitering för mig också..har kunnat utnyttja värmen/solen på ett helt annolunda vis ..mentalt helt avkopplad från kapplöpning..nja inte helt sant/vi har hjälpt Sofi/Janne träna Zafina och bra synd att hon började löpa..och så har vi följt vår uppfödning/på diverse strapatser..

Hundkappen i stort verkar stå för ordet stiltje/vad det beror på vet jag inte/men jag tror många idag prioriterar semestrar/familjeliv /ekonomi/ kanske blir hundkappen på uppåtgående igen mot höstkanten /när det inte längre finns annat som drar och lockar........

För mig personligen blir det nog en annan syn/värdering på tävlandet av alla de slag..bättre sent än aldrig!

Hur jag förklarar detta..

det kan jag inte/inte än i alla fall..tycker fortfarande att just hundkapp är kul/på många sätt /och vi har ju fortfarande hundar som känns mycket lovande..men det styr inte längre mitt tänkande/agerande..tycker tom ibland att det är ett löjligt sätt att hävda sig,genom sina hundar/att tävla/

har jag blivit lastgammal/vet inte det heller..nej.jag tror att det helt enkelt beror på att det skall kännas skoj att tävla/träffa kompisar/och nya erfarenheter/och den rätta glädjen att tävla har försvunnit..men däremot sitter ju hundkappen i blodet /så vi får se..om den lyckas övertala mig..till en uppryckning........

Av åsa eriksson - 5 juli 2013 19:24

mot kvällen blev det till slut klarblå himmel..

och naturligtvis fikastund på verandan..lilla Märta/Vito på besök..

storasystrarna är på Diggelo..just hemkomna från Aikdoläger/Spaniensemester..imorgon Åkers kanal/tävlingar..

Vi önskar

Emmalines DJ Vargtass lycka till i Svenskt Whippetderby..

Emmalines DJ Kristina Kanel /race/ som också tävlade i onsdags mot brorsan DJ Lingonräser/JJ Sahlin

Lingon gjorde ett jättefint lopp/klass 1 tid 20.78 ..jagar nu det sista kortloppet för att få Elitediplomet/starkt gjort av Lingon då han endast tävlat ..4 gg över kort distans..


Kristina Kanel gjorde också ett fint lopp 2:a/ tid 21.22 /klass 2

JJ Sahlin 3;a /21.44 klass 3


men i morgon är det nya lopp/nya utmaningar..

tror att Lingonräser tävlar i Borås den 13.7


Hemma sitter vi och tom önskar att vi får börja tävla igen/åtminstone lite grann/det har faktiskt varit lite skönt att ta det lilla lugna..


Ha en fin Helg/medmassor av sol/värme/sommar..

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards