Alla inlägg den 18 april 2013

Av åsa eriksson - 18 april 2013 08:48

en dags vila/igår..då lite annat kom ivägen..fortsätter nu denna vecka med en/om dan/ stavgångspromenad/ca 4-5 km..för att försöka med  2 promenader/dan/ a´3 km...nästa vecka och framöver...


för mig har alltid kontinuteten varit viktig..såväl i hundträning som egna träningen..men om sanningen skall fram har jag liksom aldrig fått träna mig själv /för min egen skull..hundarnas motion har jag alltid varit med på/ och den kanske inte alltid varit det min egen kropp var i behov av....den är ibland väldigt slitsam ..........i snart 40 år har jag ägnat mig åt hundarnas väl och ve/träning/själv har jag  inte varit hos en kotknackare/massör under dom åren....och dom sista 5 åren har varit rejält tuffa tag för min egen del/och jag har helt enkelt inte orkat/..men vi hoppas nu att den sagan är all..


Nu när jag äntligen får tillfälle att rå mig själv(då Leffe tar Hundarna på egen hand,då hundantalet minskat till två tävlings/motionärer/två måbra/motionärer) skall jag försöka få min kropp och min själ att fungera igen / må bra/bättre..


I dag blodtryckskontroll kl.14.00

har legat på ett alltför högt tryck den senaste tiden 220/115..inte alls bra..


skall även ta tag i bröstenheten/för att få något som fungerar fullt ut..lite hit och dit med den saken hittintills..

man kommer till insikt att kroppen är en färskvara..som skall hållas i trim ..bättre sent/än aldrig.................


att äta praliner/och ha det bra har sin tjusning..men tyvärr har det efterräkningar som är alldeles för dyra att betala..



Nog om mig själv..


En del har hänt på hundfronten..


Emmalines DJ Hayabuza ha kommit tillbaks i vår ägo../och därmed  det fulla ansvaret/insynen över/det som varit/och kommer att vara/känns mycket bra/vi kommer att följa Hayabuzas avkommor med stort intresse/både bakåt/framåt.

 Återköpet var/är inte vårt eget val/utan ägarnas /då de flyttar och endast tre hundar följer med/då hanarna i familjen ..

Ett val som vi förstår..och stödjer!


Vi valde att inte ta hem Hayabuza själva /utan hon flyttade till sin nya familj på en gång..då som fodervärdshund..och kanske blir det en kull valpar undan henne..det beror helt på hur vi själva orkar/lite synd att flytta på henne ännu en gång/även om det bara gäller under en kortare tid..och det är väl just den situationen som får avgöra hur en framtida/valpkull kommer att se ut...

Hayabuza trivs bra som ensamhund/tillsammans med katterna/lillmatte/Matte/Husse..

Jag kommer att presentera Familjen /och lite nya bilder på Hayabuza kommer att läggas in..hennes nya familj är inte ny för oss/då de tidigare ägt en  hund från vår kennel/och vi vet att de underbara...



lite nyheter blev det idag....

ha en bra dag trots regnet...






Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards