Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

fredag med blåst

Av åsa eriksson - 26 oktober 2012 13:38

blåser attan så kallt och snön finns i luften..och även på backen..

förstår att detta är det allra första tecknet på att vintern står för dörren!


Hundarna har fått en vilodag helt utan promenader ..bara ut och kissat..dom tycks uppskatta läget,så även vi/

förmiddagen gick fort..var hos Sofi/lilla Märta..Janne på sjukgymnastik..börjar jobbet på måndag/barnen i skolan..

bytte på Märta för allra första gången..gamla takter satt i..inga problem..


Sofis bästa väninna kom på besök så jag larvade mig hemåt...dom har hållt ihop sen 3:klass och dom känner varandra utan och innan,skönt med bästisar!


mina inredningslustar spökar och ploppar upp..svårt att bara låtsas som dom inte finns/skulle utan problem kunna möblera om hela huset..men mitt förstånd säger nej och jag hoppas det håller i sig..så är det alltid vid denna årstid..och vintern är lång!


klockan har hunnit bli strax över 14.00 och hundarna börjar faktiskt att vakna till liv..ovanligt att bara vara inne/vi får hoppas att den hårda vinden ger med sig och att en sen kvällsprommis kan genomföras.

tänker på att det var tur att ingen tävling blav av på Åkers Kanal..inget vidare raceväder,vet inte hur det ser ut längst ned i vårt långa land..Landskrona har ju tävling/ så även nästa helg/med bättre förutsättningar än vad vi har hoppas jag..


hemmavid är det VHS medlemsmöte/städ/jobbardag imorgon/sista för i år!

Själv vet jag inte om jag följer med..inget vidare att ha hundarna i bilen så länge/så här års..Leffe/Janne får hålla ställningarna


Ha nu en fin fredag med många fina TV-program/eller besök..och som jag nämnde hoppas det blir en bättre dag imorgon/rent vädermässigt!


så här kommer det nog se ut ikväll när jag lägger mig

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards