Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Lördag

Av åsa eriksson - 25 augusti 2012 09:42

vet inte om det är tidig höst eller om amn går efter almanackan sensommar..vill gärna hålla fast vid det senare..


Lade ut lite klurigt om tävlingsmaskinerna och framtiden ..

lite lurigt är det för ingen tar notis om detta varken på FB eller här på bloggen..inlägget finns helt enkelt inte..


Och då blir sammanfattningen:

Godkänt/klart

men jag hoppas då innerligt att den svenska tävlingsmänniskan inte kommer farande ..

och pratar bakom ryggen/eller kastar sig över de ägare som har skaffat sig/kommer att skaffa sig ..importer från andra länder..enligt mig /vill man inte öppet diskutera så alla kan hänga med vad som pågår..nya som gamla hundkappare ..så kör vi så det ryker i vanlig ordning..

men jag hoppas att man slipper /höra/se några mer dåliga förlorare/som genast pratar  om andras prestationer.................eller man kanske skulle försökt att påverka!


kan ärligt säga att jag har lyftat fram detta ..och jag kan också säga att jag är oroad över vad framtiden bär med sig..men har kommit fram till att ingen annan är det.....kanske är det inte som jag tror..utan som de flesta vill tro...vi har nått över stjärnorna ..och vi kan tydligen nå ännu högre/inget är omöjligt..en otrolig utveckling hos whippet..och kommer de att tävla med/mot greyhound om ett par år .. när jag läser/och kollar avelsmaterial ..

Klart vi ska tro på vad vi vill uppnå!



Dagens funderingar:

summa/summarium

får inte ekvationen att gå ihop..

jo kanske..kosta vad kosta vill!


 
 
Ingen bild

Börje Lundqvist

26 augusti 2012 06:49

Hej Åsa. Jag skrev på Facebook att det kan knappast vara en renrasig whippet som går dom tiderna.Och oj vad många experter det har blivit på whippet helt plötsligt.En kommentera att det vara samma misstänksamhet när Camaro kom hit.Skillnaden är att Vargtass slog hans BR. dom nya banrekorden kommer bara att slås av tjeckiska whippar. Håller fullständigt med dig Åsa.

 
åsa

åsa

26 augusti 2012 11:13

Tack,Börje ,skönt att höra att någon intresserar sig för detta fenomen....
och visst var det misstänksamhet när Camaro kom in i bilden..men det ursäktar ju inte något av det som sker idag..och frågan är ju fortfarande vad framtiden har i sitt sköte..och Tack Börje för att du delar min mening!

http://emmalines.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards