Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

fredag med övernattningsgäster av det mindre formatet..

Av åsa eriksson - 17 augusti 2012 09:47

nu tycker våra barn-barn Maja/Emma att dom väntat nog ..

hela sommarlovet har gått och inte en enda natt hos mormor/morfar..de tog resolut saken i egna händer och bestämde att på fredag kommer de direkt hem till oss efter skolan ..och sedan stannar dom över natten..det är ju härligt att dom uppskattar att vara hos oss gamlingar..på skolan vet alla att ungara nu finns på vår adress..under ett par dar..


Lite småblessyrer efter att Breezan tagit fel på min hand och trasan vid harstoppet gör att jag inte är riktigt rörlig i min vänstra hand..

våra hundar blir ju så enormt trastända..och hon hade dessutom munkorgen på sniskan..en till hund var med..men inga bekymmer ..Breezan höll sig till att dra i trasan..

men problemet blev när harföraren fick..efter ett bra tag skall sägas..loss trasan ..Breezan redo för nytt tag..och i samma ögonblick kom min hand i vägen..flera kockar så att säga..


ont gör/gjorde det men det verkar gå åt rätt håll..


har bestämt mig för att inte jag skall ta emot våra hundar ..har ju redan dåliga händer och har svårt att koppla dem..det får bli en annan lösning..


i helgen skall vi som sagt ha välkommet småfolk på besök..numer är dessa småfolk uppe längre på kvällarna än vad vi är vana vid..så det skall bli intressant att få se vem som knoppar in först..lägger en liten slant på morfar....

man märker också att orken inte riktigt hänger med..det är full rulle på ungarna....


Ha en bra helg alla...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards