Alla inlägg den 2 juli 2012

Av åsa eriksson - 2 juli 2012 07:22

inte tätt med 1:or längre på hundarna som tävlar rundbana..om det är det nya klass-systemet som gör det eller att hundarna inte just nu presterar sitt allra bästa vet jag inte..kan vara en kombination..men klass 1 hundar idag runt om i Sverige är lätträknade...


mest 2:or/3:or

det är skärpning på gång..och trots delad bankondition mellan greyhound/whippet ser läget tufft ut..men det är ett rättvisare system..nu går det inte att åka till en liten bana och springa till sig en klass 1 tid..för att sedan anmäla till stortävlingar..


SM .inbjudan har kommit..och vad jag saknar medellopp för de som åker ut i semin..så långt ögat når bara kortlopp..är det SM över medel så förväntar åtminstone jag mig att det skall finnas fina lopp för de utslagna och då på den distans som de anmält på..

visst kan jag förstå om kortdistansinbjudan skall finnas med..men inte ligga som prio ett..

I Sverige har vi den förmånen att föda upp/äga hundar som klarar även distanser som 500 m och över ..plockar man bort /eller kortar man ned  dessa distanser r så är vi snart fast i samma fälla som i de andra länderna..startsnabbhet är guld värt men att få tävla över längre distanser tror jag alla vill göra.....................trenden visar att man håller på att göra om tävlandet över kortdistansera till majoritet....och tjusningen med hundkapplöpning är då borta för mig..där mycket kan hända under ett lopp....stryrka/uthållighet/snabbhet i kombination....det vill jag behålla...

nej,jag hoppas verkligen att Åkers Kanal tar sitt förnuft tillfånga och bjuder in till ett fint lopp utöver SM över medeldistans!

Annars tycker jag nog ..fixa ett sprint SM..också!


Av åsa eriksson - 2 juli 2012 07:14

i nu har underverken kommit ..Emmalines DJ Juliettan fick igår den 1.7  4+2...Grattis !

första bilden..det lär komma fler..

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards