Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Måndag

Av åsa eriksson - 19 mars 2012 08:54

ännu en helg bakom ryggen..

inget märkvärdigt har hänt ..och tur är väl det!

Ibland så uppskattas vardagens lugna lunk..idag är det snorkallt/blåsigt och snö i luften............................

Leffe är och inhandlar en gräsklippare..och imorgon blir det Jonas..som får se över våra hundar..onsdag inköp av sommardäck..

pengarna rullar....

 

Nu skall jag in på SHCF...hörde att det kommit ut protokoll från styrelsemöte..återkommer säkert ang.detta

 

Har nu läst protokollet..och det fanns en hel del matnyttigt..både tråkiga och goda nyheter..det som först slog mig är att enskilda medlemmar verkar vara mer angagerade i hundkappen nu än förr..och det är bra !

 

En hel del ikomna motioner..

kongressen ligger för dörren och denna gång skall jag försöka deltaga som publik..Sofi är kongressombud så jag slår följe..

Nu är det dags att gnugga igång geniknölarna för idag är det även läxläsnig i ÅK 1-2 ..

 

Måste bara tillägga en rätt skojig sak ..när det gäller vår Cash(DJ Black Jack) han är lättlärd och okomplicerad(utom då när det gällde att stå stilla i startboxen..men även det är på ingång)

 

När han skall duscha /bada så hoppar han i badkaret på en gång utan att vi hinner blinka,tur att badmattan ligger på plats..sedan står hand är och njuter..man blir glad av sånt!

Men nu har  han blandat ihop kloklippnig/bad så när Leffe nu skall klippa klorna så hoppar han i badkaret fort som attan..hörde hur husse skrattande lyfte ur honom igen..och hörde honom småsnacka med Cashen..att i dag är det inte baddag..man kan inte bada varje dag..hoppas/undras om han förstod det..Cashen alltså!



dagens funderingar/hundkapp med stort H

hoppas att allt blir till belåtenhet för alla!

Kan det vara min ålder som gör att jag trots allt finner det mesta riktigt bra numera .................................och dagens skratt/Cashens badkarshopp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards