Alla inlägg den 7 mars 2012

Av åsa eriksson - 7 mars 2012 09:30

sol..men lite kyligt i luften..

Breezan har energi för flera hundar samtidigt..Leffe vill börja lära henne springa bredvid cykel..men där blir det än så länge stopp från matte!

inga unghundar som inte är helt klara..och Breezan är en pampig tik..och som sagt av de större storleken..tids nog kommer den dagen.....och det brukar ej heller vara några problem!

 

Annars är det lugnt och stabilt..skönt bara det.

Inbokad tid hos vår naprapat ..som vanligt denna tid på året..årskontroll av muskler och skelett..så att upptrappnigen  till årets tävligssäsong börjar med fräscha hundar..det blir allt några besök om året....

värt sin vikt i guld..skulle naturligtvis även innefatta ägarnas lekamen...men jag tror inte det finns slarvigare människor än hundmänniskor..när det gäller att hålla efter egna små/stora krämpor...hundarna tycks gå före...och det är väl egentligen inget att säga om den saken heller..ingen förväntar sig väl att vi skall springa lopp i sommar........och prestera bra resultat..vi har tur vi!

 

 

kvällen inbjuder till badning och kloklippning....av våra tävlingsmaskiner gamla som unga!

 

hundmat skall beställas..

vacc.skall göras på några..

inget lössläpp denna vecka heller....marken stenhård!

 

Leffe gör sitt yttersta ..när det gäller promenader...jag får göra resten ..dvs sköta vardagens ruljans..som kan innefatta olika aktiviteter..beroende på vilken dag i veckan det är..

fredag.. badar jag Leif..klipper tånaglarna och ansar hans skägg ..och ser till att han går och lägger sig i hyfsad tid..

måndag ..ekonomi..barnvakt..badar!

tisdag ....bakar jag+läxläsnig med barnbarn..badar!

onsdag ...bloggar jag för fullt och snickrar lite på mina ideér..badar!

torsdag...städdag..kanske en genomgång av mig själv...hårtvätt ..badar!

ja..inte hälften är ju sant..ni får väl plocka ut de ni tycker bör stämma.. badar!

 

är för tillfället i gott skick ..och full av vigör..åtminstone före klockan 18.00

är glad för livet och vad det ger mig....och som ni säkert har lagt märke till på veckoschemat så badar jag varje kväll..min egen sköna stund!

Just nu har jag inte bestämt mig för om jag skall befinna mig ute i solen en stund eller sitta vid datorn...vi får väl se!

 

 

Dagens funderingar

som vanligt handlar den om /vardagen/livet i stort!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards