Alla inlägg under december 2011

Av åsa eriksson - 3 december 2011 11:58

DWZRV

Tyska Vinthundsklubbens Mötesprotokoll.

DJ Lingonräsers  sida uppdaterad den 8.12 2011

DJ Vargtass sida uppdat.den 8.12 2011

 

Av åsa eriksson - 2 december 2011 11:35

  

 

När andra ljuset brinner..

är snart Lucia här..........

hon bjuder oss på kaffe...

och bud om julen bär......


önskar alla en skön Helg!

 


                                  


Av åsa eriksson - 1 december 2011 17:37

en bra bild av DS Häxöl(Marta) ..när jag ser henne på bild så är det allt bra synd att inte låta henne gå i avel..vi får väl se hur det bli med det!

 

foto Anncie Petersson/Ståhlberg

Av åsa eriksson - 1 december 2011 17:30

med nygamla bilder

har gjorts  på DS kullen f 04

DS kullen f 07

JJ -kullen f 09

Avel /uppfödning från 1999

omplaceringar /bilder och text

och även en rysare/berättelse om DS Leffe blond som slutade lyckligt!

Av åsa eriksson - 1 december 2011 16:19

här har morfar lärt Maja att styra upp en något större cykel. man kan se hur hon så att säga håller tungan rätt i munnen...och här sitter barnbarnen på trappen och väntar på att mormor och morfar skall dyka upp..bilderna är tagna för sommaren 2009     

 

här bilder på tjejerna när dom sitter  på en traktor och känner hur det känns....

     

härliga tider och härliga ungar!!!

Av åsa eriksson - 1 december 2011 09:46

fortfarande snöfritt..kan låta trist att läsa om vädret..men för mig är bloggandet framförallt en dagbok till mig själv..en dokumentation som jag kan gå tillbaka för att läsa  om vad som hände  bakåt i tiden..

om det kanske också roar andra är en bonus..

att skriva så att det lockar/roar andra att läsa är en stor konst..och den besitter inte jag...

 

bloggandet avspeglar i allra högsta grad vilken stämning/humör man befinner sig i...känner man sig obekväm så blir det tyvärr kanske en del gliringar som kan såra andra och det är inte därför jag bloggar..

ibland måste man också få skriva av sig olustiga saker och då känns det skönt att få uppmuntrande kommentarer..likaså om det finns något höjdarbudskap..härligt med gratulationer/eller dunk i ryggen!

 

att blogga för mig har blivit lite av en skrivklåda...som jag har svårt att sluta med..minns att jag tyckte om att skriva dagbok som flicka/tonåring men aja ,baja den som tjyvläste den..det här är precis tvärtom..man skriver offentligt..bara det är en bedrift för många av oss lite äldre med en helt annan moral och bakgrund än de lite yngre ..vet att det finns delade meningar om vad man bör/inte bör skriva om..och då menar jag helt vanliga personliga saker som händer i vårt dagliga liv..

jag tillhör idag dom mer frigjorda som skriver hur jag känner av mitt liv...det är nog det som driver mig att blogga!

 

Visst är det  kul och framförallt spännande att diskutera om allt mellan himmel och jord..så här med mig själv ..indirekt då också med andra..

att hålla vissa diskussioner på rätt nivå är det svåra..

men så är det ju alltid ..så varför skall det gå lättare att blogga diskussioner...

att reta sig på vad andra bloggare skriver.. och om vad vi skriver ...och om det uppfattas som sant eller osant ...skryt eller verkligt ...

 

Bloggar kan vara mycket..

har läst otroligt inspirerande bloggar som innehåller så mycket..det är som att läsa bra böcker..det behöver inte hända mycket i dem..det är hur de skrivs ..ironi tex kan uttryckas elakt men också både snällt och roligt ...ett påpekande likaså..likadant som en rättelse av ett felaktigt uttalande!

 

Hoppas att jag kan fortsätta blogga efter förstånd och med glimten i ögat..det är det jag söker  i andras bloggar..och jag är medveten om att alla vardagar och alla personer inte lever sitt liv likadant ..det är ju det som är kryddan i livet/bloggandet!

Att blogga skall ge någonting  särkilt till mig själv men gärna också något åt de som förhoppningsvis läser den.

 

Dagens tankar!

  /  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards