Alla inlägg under september 2011

Av åsa eriksson - 12 september 2011 09:30

och allt går på halvfart..det börjar kännas i kroppen att vara igång på tävlingar..och det är ju alltid lite mer att göra när vi har hemmatävlingar!

tävlingarna flöt på utan problem och jag tyckte att denna tävlingsdag hade ett lugn över sig ..som vi inte är vana vid..det var en annorlunda känsla och inte alls tävlingskänslan,det lustiga var att det inte var bara jag som kände av den utan många fler.



I dag regnar det och det känns rätt skönt..vi har haft tur med vädret och haft underbara dagar..

Vi har svårt att komma igång och dammsugning och städning står högt upp på listan..Leffe håller på att fixa i grovköket/tvättstugan

hundarna hör jag inte ,dom snusar och sover..efter väl förättad verk i helgen och de övriga som bara varit med..är lika trötta !

Barnbarnen kom över en stund igår ..och dom var nästan lealösa ..

i morse hade Maja stått klar med ryggsäck och cykelhjälm kl halv 7(det är fem minuter ers väg till skolan) ..när så Janne kommit upp och sett henne hade hon skrattande sagt...jag bara skojade!

Vet inte hur det var med den saken..den unga damen har svårt att erkänna misstag..då brukar hon säga just så..men pliktkänslan är det inget fel på............ 


Den mindre damen sov..


Nu börjar den perioden snart i våra liv som både är skönt avslappande men också tråkigt många gånger ..inga tävlingar..

våra vinter vänner har kommit hem från sommarstugan och nu börjar vi på allvar umgås igen efter sommaravbrottet..

det fungerar väldigt bra och har så gjort i nästan 40 år..dom har dessutom fått sitt första barnbarn..en mycket efterlängtad tösabit som är nästan 1 år Olivia heter hon..

våra vänner är beresta på gamla dar..eftersom deras barnbarn föddes i Kanada och numera bosatta i Norge..

Vi har mycket att prata om efter sommaren och vi brukar kunna få till en resa ned till deras sommarställe och dom brukar komma ned på någon av tävlingarna ..men icke i år..


Janne och Sofi har hantverkare hemma ..som lägger nytt yttertak ..snabbt går det och just nu läggs det nya svarta tegelpannor..fint blir det..nya häng/stuprännor blir det naturligtvis också!


Nej,nu måste jag bara ta mig i kragen och städa!










Av åsa eriksson - 11 september 2011 11:52

till veteranen Emmalines DS Form som placerade sig 3:a över supersprint..

glömmer alltid dessa hundar..synd tycker jag..och ber ödmjukast om ursäkt!



Resultat från de lopp där vår uppfödning var med:


Cutterway tikar klass1  510 m

1:a Emmalines  JJ Sahlin                  6.28  34.44    M1

2:a Pandora vd Waterram                 6.45   34.62  M1

3:a Emmalines DJ Kristina Kanel       6.37   34.72   M1

4:a Goat Wools Ultra                        6.51  35.28   M2

Grattis till segraren!


Cutterway tikar klass 2 510 m

1:a Emmalines DJ Hanna med H       6.31   34.64  M1

2:a Axrace Classic                           6.41   35.11  M2

3:a Axrace Flying Hourse                 6.45   35.17  M2

4:a Idomic´s El Swich Point             6.47    37.01 M5

Grattis till segraren!

 


Cutterway hanar klass 1

1:a Axrace Banana Split                           6.17       33.78

2:a Sökövintin CA Gibson                         6.29       34.00

3:a Emmalines DJ Black Jack                    6.55       34.45

4:a Sökövintintin CA Glavio                     6.51       34.56

Grattis till segraren!  alla M1

   


Cutterway  hanar klass 2  

1:a Emmalines DS Leffe Blond                  6.35       34.35  M1

2:a Västanvinds Black Panther                  6.35       34.84 M2

3:a Goat Wools Unikum                           6.43       34.96 M2

4:a Emmalines DS En Stor Stark               6.35        34.98 M2

5:a Goat Wools  Viggen                           6.69        35.69 M3

Grattis till vinnaren!


Supersprint

1:a Idomics El Chutney                   

2:a Glen Cadam Cask

3:a Emmalines DS Form

4:a Västanvinds Ivanhoe

dock inga tider


Grattis till vinnaren!

sammanfattning: stod vår egen DJ Black Jack för dagens överraskning..ingen bra start denna gång heller..men bätter än vanligt..och går ändock på riktiga höjdartider!

bilder kommer!




Av åsa eriksson - 10 september 2011 22:42

  En väldigt bra och lyckosam tävlingsdag!

Ibland så sitter nästan allt där..GRATTIS och åter GRATTIS!

Orkar bara skriva ned Emmalines-hundarnas prestationer och resultat............

JJ Sahlin segrade med tiden 34.44 väntat med en bra tid

DJ Kristina Kanel trea med tiden 34.74 även väntat men, med en bra tid

DJ Hanna med H segrade med tiden 34.64 väntat  och med en jättebra tid

DJ Black Jack trea med tiden 34.45 väldigt oväntat och med en jättebra tid

DS Leffe Blond segrade med tiden 34.35 ganska väntat och med personbästa tid

DS En Stor Stark  fyra med tiden 34.98 sämre än väntat ..men godkänt


Emmalines DJ Lingonräser säger vi Stort Grattis till som klarade sololicensen på finfina tiden 34.54

Lingon mättes in till 50 cm


När jag tittar på den unga ej färdigutvecklade DJ-kullen tycker jag den  hittintills utvecklat sig otroligt bra..utav 6 tävlande är 5 hundar klass 1 redan..både på medel och kort ..samt att en utmärkt sig ordentligt nämligen DJ Vargtass som blev 2011 års Svenska Mästare på rundbana över 550m och tilläggas ska ett nytt fantastiskt banrekord 36.11..syster DJ Kristina kanel kom 4:a i tikarnas SM och gjorde fantastiskt bra ifrån sig och det nyaste tillskottet heter ju Lingonräser..som sprang på en klass 1 tid även han...

två tikar återstår

DJ Hayabuza

DJ Ruter Dam

vi hoppas att även de så småningom kommer ut på banan


Probaxon Breeze sprang ca 300 m raka kurva raka..inga problem..nästa helg backar vi till bur...

vi börjar naturligtvis med öppen fram och bak..

Breezan ser stark och snabb ut..kul att vi kommit hit!!!!


Av åsa eriksson - 9 september 2011 09:17

om DJ Vargtass:

op..gått bra..men en komplicerad skada ..men Vargtass skall kunna bli helt återställd och det känns ju jättebra...


att han dessutom skall kunna tävla var en stor bonus.


Av åsa eriksson - 8 september 2011 09:33

Lottningen till helgens tävlingar är klara.


Cutterway tikar  510 m klass 1 lopp 6 kl.14.00

1 DJ Kristina Kanel

2 Pandora

3 Ultra

4 JJ Sahlin

5 vakant

6 vakant

ett tufft och jämt lopp  segern tror jag står mellan JJ Sahlin och Sundsvallstösen Pandora..

tufft om pallplats mellan DJ Kristina kanel och Ultra..


Cutterway hanar 510 m klass 1 lopp 8  kl.14.24

1 Banana Split

2 CA Gibson

3 DJ Black Jack

4 CA Glavio

5 vakant

6 vakant

1-2-4 slåss om segrn och då naturligvis om pallplats

vår DJ Black Jack går mot SM 2:an SM 3:an och SM 4:an..skulle även gått mot SM.vinnaren DJ Vargtass men som är struken..

inget bra utgångsläge för Black Jack..även om han prickar starten ..hans bästa träningstid nu i lördags var med bra start  34.51 och det lär nog inte räcka..


Cutterway tikar 510 m klass 2 lopp 9 kl.14.36

1 Flying Hourse

2 Classic

3 DJ Hanna med H

4 vakant

5 vakant

6 El  Switch Point


jag hoppas på seger för  Hanna med H.. Classic utmanar liksom Flying Hourse



Cutterway  hanar 510 m  klass 2 lopp 10 kl.14.48

1 DS Leffe Blond

2 Black Panther'

3 DS En Stor Stark

4 Unikum

5 Viggen

6 vakant


Här är vår bästa segerchans DS En Stor Stark ..har tränat över medeldistans på samma tider som Black Jack..och har visat lite av sin gamla form..chansar på honom som segrare..

DS Leffe Blond utmanar -liksom Black Panther!



Lycka till alla Emmalineshundar!

Av åsa eriksson - 7 september 2011 20:57

Lottningen till helgens tävlingar kommer som vanligt under kvällen..en struken hund..nämligen Emmalines DJ Vargtass som skadade sig på tävlingen i Midlanda!


Han opereras imorgon för en fraktur på vä  bakbens yttertå...inte direkt i tåleden utan strax ovanför..vi håller tummarna för Figo och familjen..


Prognosen är god!

Återkommer med lottningen!


Av åsa eriksson - 7 september 2011 10:59

Det regnar oerhört ..snarare vräker ned..

riktigt höstväder ..och då en naturlig känsla av att sommaren är över..även för denna gång!


september kan ju vara en jättefin månad med lagomt varmt och lagomt av allt..vi får hoppas på att det blir så..

Inga krav på att äta utomhus eller tända grillen ..eller sola..om man nu skall kalla det krav..en förmån som sommaren bjuder på är det förstås,men hur som helst så är det över nu!

När man uppnått den aktade ålder som vi befinner oss i..så är varje årstid lite av en milstolpe..lite vemod finns med ,men vi är ju inte nedräknade på något vis,men jag måste erkänna att jag idag gärna uppsöker mina rötter ..vilket jag aldrig haft en tanke på förr..det gäller skoltiden ..och naturligtvis även familjen !


Alla måsten är på väg att försvinna ,likaså att prestera..det är i och för sig en skön känsla att inte längre ha en massa krav på sig..och som sagt pengarna kommer in ändå..även om det numera inte är så stora summor!

Så att vara pensionär är inte så dumt ändå..


Mina svarta år har jag nu ÄNTLIGEN lämnat bakom mig....men det har tagit tid..och jag tror att det måste det göra..  

kan nu se tillbaka och säga ..

att dom svarta åren vill jag inte vara utan ..de har gett mig en själsäkerhet som jag saknade tidigare.

Cellgifterna var precis lika outhärdliga som man kan läsa om ..t.om lite värre..att tappa håret ..ja vad säger man..man tog det ..man måste ta det!

Strålbehandlingarna...var oändliga

komplikationerna som blodproppar i lungorna..med bara en minimal chans att överleva ..det var det som ändrade min livssyn..det kan jag bara konstatera i dag..har inte vetat om det förran denna sommar..

att jag förundrat kan konstatera att trots allt går livet vidare och jag har som tröst att det inte drabbade någon annan i min familj..utan att det var jag..


I dag kan jag titta tillbaka utan fruktan..det blir som det blir!

Jag har fått en andra chans och den tänker jag ta vara på..och jag har fått en styrka som jag och även andra märker av.



Våra barnbarn står för en stor del av vår livskvalite och under dessa år har de aldrig fått veta något om mormors strapatser..kom ihåg en gång när Sofi glömt att ringa och peruken var på villovägar..

då hade håret börjat växa ut till stubb och ..jag stod i dörröpnningen och jag såg hur minen på barnen förändrades..vad har du gjort mormor..?

Jag fann mig rätt så väl..och svarade att jag provade morfars klippare..men det blev kanske för kort..

ja, mormor sa Maja ..det där blev inte bra..inte bra alls!

Emma hade i bilen hem sagt..jag tyckte mormor var fin jag!


Barn kan ta allt väldigt förnuftigt ..så jag behövde aldrig dra på mig peruken mer..


Själv har jag valt att aldrig pratat hemma om detta ..

men att skriva och sätta det på pränt som jag gör nu ..känns som en slutstation..


Nu gäller det att leva och ta vara på det som finns ..och jag har lärt mig massor under resans gång..även om det många gånger varit tufft så vill jag inte ha det ogjort! 


Och jag vill också tacka många ,många som stod fast vid min sida ..med uppmuntrande ord och handlingar..då orkade jag inte säga att jag uppskattade det..men idag gör jag det..men det har tagit lång tid ...att komma hit!


Att beröra sitt innersta som har varit kaos men som nu har bytts till styrka känns oändligt bra..


detta inlägg kommer inte att kunna kommenteras..och egentligen så är det bara en bekräftan för mig själv att jag har lagt allt bakom mig..






























Av åsa eriksson - 5 september 2011 08:57

helgens tävlingar på rundbana ..

då Midlanda blev resultaten kanske lite överraskande för vår uppfödning..DJ Vargtass blev trea..och DS Leffe Blond fyra..och blev klass 2

Banana Split vann överlägset

Pandora tvåa dessa blev de enda ettorna i klass då räknat..

kan inte påstå eller säga något särskilt om loppet.


1 Banana Split    Grattis

2 Pandora

3 DJ Vargtass

4 DS Leffe Blond

5 Koruna

6 Unikum


nu till något helt annat än rundbana..


sitter och funderar över de tävlingsinriktade som kallar sig icke tävlingsinriktade när andan faller på..

Kan man göra så.. eller är man bara tävlingsinriktad ibland?

man hittar olika förklaringar till olika beteenden..stundom så är det fult att vara tävlingsinriktad stundom så är tävling något så stort att man hänger andra för att nå sitt efterlängtade mål.........

ibland så undrar man vad man utsätter nya valpköpare för...men jag hoppas att alla får en chans att tävla utan staketdomare ..med egna tidtagare...och egna fotografer..






Ta fram tävlingsmoralen och säg ett grattis till klubbkamraterna..annars finns det risk för att de försvinner!






Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards