Alla inlägg den 21 juli 2011

Av åsa eriksson - 21 juli 2011 16:17

Det lovades regn men icke..varmt och lagomt somrigt...gjorde Ikea idag och inhandlade bara idel dyrbara saker som en slickepott..diskborstar och en hallmatta..

 

svårt att hitta i det nya varuhuset..det tog lång tid att gå alla rundor..inte mig emot..men Leif uppskattar inte långa vandringar under tak..när vi kom ut så såg Leif ut som en fiollåda i fejjan..vad i helsikke har jag ställt bilen..han stegade några extra varv och några varv till..  och kom tillbaka..

han var en aning upprörd..men det satt några damer i vår ålder bredvid mig så han kämpade modigt med sitt inre..hade vi varit själva hade han säkert bjudit upp till krigsdans..och jag hade nog fått höra ramsor av svordomar..men nu slapp jag det..tack damerna på bänken!

I alla fall så bestämde han alldeles själv för att gå in i detta myrbo igen..för att se om det fanns en annan ingång../utgång

jo mycket riktigt vi hade kommit in från varuhusets andra sida.(.det skall talas om att Ikea i Västerås är alldeles nybyggt och mycket stort..)

Slutet gott.. allting gott..men jag får nog inte med Leif mera till stora nybyggda Ikea........

 

Egentligen skulle vi köpa hundmatskålar..men alla hund/kattsaker hade utgått från sortimenetet..tur att vi inte visste det..då hade jag inte fått snoka runt..

 

Vi skall snart göra oss redo för en något kortare promenad med doggsen.....man får inte trötta ut de små liven i onödan..fredag i morgon och se`n bär det av till Borås som lovar strålande regn och blåst och ca 14 + kan det bli bättre!

 

Det gäller att se positivt på livet i allmänhet och däribland den hobby som envist biter sig kvar ..som jag sagt förut och som jag håller fast vid..hundkappsfolk och golfare är envisa ..dom trotsar väderlek och kämpar på..........................

 

vi har laddat med regnkläder till hundarna och oss själva..bonus blir det om Borås bjuder på uppehållsväder.

 

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards