Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Lottningen till SM

Av åsa eriksson - 20 juli 2011 07:16

har kommit och som jag tidigare nämnde så har den en stor avgörande roll......och över 550m är det uthållighet och styrka som även är avgörande!

 

Startfältet:

 

Lopp 8 hanar   kl.16.45

 

1. DJ Vargtass  

2. Bryan Adams

3. DJ Black Jack

4 .CA Gibson

5. Marrachino

6. Ca Glavio

 

Detta är nästan ett final-lopp på en gång..vår DJ Black Jack och DJ Vargtass fick det tuffaste heatet..

Om Vargtass orkar sträckan så är han med i final..Bryan Adams ..är ett frågetecken när det gäller denna distans...Black Jack får det svårt även om han orkar ända fram..Gibson orkar och är snabb men frågan är vad Marrachino hittar på i starten..Marrachino som sagt vill gå till rail..rutinerad ..och på hemmabana men kan få se sig besegrad av de yngre denna gång..Glavio..står illa till i detta lopp..men är otroligt stark.

 

Lopp 9 tikar  kl 17.06

 

1 Hemra

2 Classic

3 Ching Ting A Ling

4 Mocca Mousse

5 Dalasi

6 JJ Sahlin

 

I detta öppna tiklopp skulle jag vilja ha haft spårbyten vår JJ Sahlin och Dalasi..inte lyckat vid förra tävlingen..eftersom Dalasi verkar vilja gå längst ut..

Hemra är en snabb tik över kortdistans..som även har visat att hon kan få till det över medel..men detta är 550 m..Classic har kanske inte hunnit till toppform ännu..efter löp så det kanske blir avgörande..Ching Ting A Ling vet jag lite om ..men står i en något lägre klass..Mocca Mousse är för mig den tik jag tror mest på i detta SM och kan bli årets vinnare..Dalasi har en tendens att göra bort sig själv med spårbyten..en kapabel tik som kan komma till final..JJ Sahlin hoppas vi får ett rent lopp därute i sjätte spår..då är hon med i final..visade på träningen sist att hon har styrkan för distansen och kan också vara den som slåss om topp-placeringarna.

 

Lopp 10  kl.17.18

 

1 Utah Kid

2 Espresso

3 Daigo vd Waterram

4 Banana Split

5 Birr

6 DS En Stor Stark

 

Vår DS En Stor Stark fick enligt mig en något snällare lottning..

Utah Kid duktig hund ännu trots åldern..Espresso vet jag inget om i detta sammanhang..Daigo kan överraska..Banana Split självskriven till final i detta gäng..Birr vet heller inte så mycket om honom på 550 m ..DS En Stor Stark måste ha hittat formen har då en finalplacering

I detta lopp kan vilken hund som helst gå till final...endast en given hund!

 

Lopp 11 tikar  kl 17.30

 

1 Pandora

2 Koruna

3 DJ Kristina Kanel

4 Ultra

5 Blå Mocca

6 Virana

 

DJ Kristina Kanel hamnade också i ett rätt bra lopp..

Pandora är snabb ..men lite ojämn..Koruna  lika snabb ..men håller hon på 550 m

DJ Kristina Kanel  lika där snabb men håller hon på 550 m..Ultra inte lika snabb..men hon håller garanterat distansen...Blå Mocca vet jag lite om står i en något lägre klass och kom in istället för DS Svea Viking..Virana är vanligtvis både stark och snabb

 

Detta är bara några spekulationer från min sida ..det kan gå hur som..det skall springas om placeringarna..några har flyt med lottningarna..några har inte haft det...

det som jag ser det som avgörande för många av hundarna är distansen..inte många som klarar 550 m

Synd att inte DS Svea Viking kom till start..

 

NU LADDAR VI TILL LÖRDAG::OCH LYCKA TILL ALLA EMMALINES HUNDAR..det blir tufft med roligt!

 

 

 

 
 
Ingen bild

Sofi

20 juli 2011 09:08

HOPPAS JJ Sahlin får slippa påhäng..
Ingen önskesituation.. Vill inte byta plats med henne..
MEN vilket roligt SM vi åker till i år...!!!
ALLA TUMMAR HÅLLS!!!!

 
mor/mor

mor/mor

20 juli 2011 12:27

det ordnar sig säkert....kul att få komma till Borås som du säger..men jag längtar oerhört efter våra barnbarn!

http://emmalines.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards