Alla inlägg under juni 2011

Av åsa eriksson - 19 juni 2011 20:07

Dagens tävlingar genomförda..mycket folk trots att vädret ej var på topp..

 

Vår senaste kull visar sig var väldigt utvecklingsbara ..och jag tror att de kommer att bli mycket bra på banan..på alla distanser..det finns att putsa på ..som burstarter och lite ojämna tider än så länge!

Först ut supersprintloppet

1:a El Chutney

2:a DS Form

3:a Ivanhoe

inga tider skall komplettera..

  Grattis till vinnaren!

 

 kortlopp klass 1

1 Bryan Adams  19.58

2.Moon Q          19.88

3 Utah Kid         19.99

4 Sunsapote       20.29

5 UMberto         20.30

6 Starkodder      20.44

där blev de tre första klass 1 de övriga klass 3

ett rätt struligt lopp.. Grattis till vinnaren!

  här lite struligt  i loppet..

 

kortlopp klass 3

1 Atomic Bomb   19.97

2 Wiio                20.23

3 Luca  Toni       20.97

Här fick JJ revansch från förra tävlingen där Wiio segrade ..JJ slog till med en ypperlig tid och blev en klass 1

2:an klass 3 3:an klass 5 Grattis till vinnaren!

 

Triahtlon heat 1

1:a Café Noisette   20.74

2:a Reggie             21.36

3:a Bina                 21.40

Cafe N..tog en betryggande seger klass 4

2-3:an klass 5   Grattis till vinnaren!

 

Triathlon heat 2

1:a Rumba           21.05

2:a Bruno             21.15

3:a Chiququitita   21.16

4.Qowboy            21.59

Alla blev klass 5

en liten överraskande  seger ..trodde att Bruno skulle ta detta!

 

Race över 510 m klass 2

1.a DJ Kalle Kula      34.74

2.a DJ Kristina kanel 34.91

3:a Black Panther      35.26

4:a Challenger          35.31

5:a Ultra                   35.46

6:a Viggen                35.96

 

En mycket värdig vinnare ..också lilla Kristina gjorde ett underbart lopp ..fick en klockren start..bägge blev klass 1

-3-4-5:an blev klass 2

6:an klass 3

  Här leder fortfarande Kristina kanel......

 

 

 

Grattis till vinnaren!

 

race över  510 m  klass 1

 

1;a  Dalasi           34.61

2:a CA-Glavio      35.03

3:a DJ Black Jack 35.32

4:a DS Leffe Blond 35.63

5:a DJ Vargtass   35 .79

6:a JJ Sahlin         36.10

Grattis till vinnaren!

 

Ett märkligt lopp ..åtminstone för oss.

Black Jack måste ha vänt sig i buren ..kom efter ca 4 längder...trodde att loppet var kört ..men envis som han är så gav han ej upp..gick fint igenom nästan hela fältet för att sluta som trea..en super prestation!

Himlen hade öppnat sig i detta lopp så banan var ordentligt blöt..1-2:an blev klass 1  3-4:an blev klass 2 och 5-6:an blev klass 3

 

DJ -Kullen ser ordentligt fin ut och jag tycker så här i efterhand att jag hade helt rätt när jag påstod i ett tidigt stadium att de skulle bli snäppet bättre än ÖL-kullen..och att tikarna skulle bli ordenligt bra..skönt att veta att man känner sin uppfödning!

 

här några bilder på damerna i cafeterian Anna och Ann-Marie

och Görild ..Åsa och Sofi som bjuder på sig själv..Håkan står bakom kameran..tusen tack för bilderna!

   

 

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 18 juni 2011 09:56

Tävlingar på hemmaplan..i morgon söndag..hoppas på skapligt väder!

mycket jämna lopp..som då också blir tuffa lopp..

själva tävlar vi bara med unghunden DJ Black Jack ,,som inlottats i ett klass1 lopp .

 

Här kommer lottningarna i whippetloppen.

lopp 1 Supersprint  med start kl.13.00

1 El Chutney

2 Ivanhoe

3 DS Form

4 Baghera

Först ut..gäller i sådana här korta lopp..

 

lopp 3 över 295 m klass 1  13.24

1 Moon Quakes Shake

2 Mr Sunsapote

3 DS Starkodder

4 Bryan Adams

5 Umberto

6 Utah Kid

lite udda lottning som kan göra att ytteboxhund har favör

 

lopp 5 över 295 m klass 3      13.48

1 Atomic Bomb

2 Luca Toni

3 Wiio

mycket jämt mellan endast tre startande hundar...

 

lopp 7 över 295 m klass ö 14.12

KV.ST Triathlon   

1 Cafe Noisette

2 Bina

3 Raggie

4 vakant

5 vakant

6 vakant

Svårtippad

 

lopp 9 över 295 klass ö 14.36

KV.ST Triathlon

1.Bruno

2 Qowboy  

3 Miss Qhiquita

4 vakant

5 vakant

6 Rumba.......

tror att de yngsta drar fördel.

 

lopp 10 över 510 m klass 2     kl 14.48

1 Mr Challenger

2 DJ Kristina Kanel

3 Ultra

4 Viggen

5 DJ Kalle Kula

6 Black Panther

ett tufft lopp ..DJ-arna får kämpa!

 

lopp 12 över 510 m klass 1   kl 15.12

1.DJ Black Jack

2 JJ Sahlin

3 DJ Vargtass

4 DS Leffe Blond

5 Dalasi

6 CA Glavio

fyra Emmalines hundar ..varav två unghundar  ..blir ett elddop för dessa!  tiden är också väldigt viktig i dessa sammanhang..visserligen är det dubbelt upp med både pallplacering och goda tider ,men ibland och särskilt i täta lopp så är tiden ett mätinstrument vart hundarna står..och det är ju det som avgör klasserna på hundarna!

 

Vi önskar alla Emmalines hundar GOD TUR!

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 17 juni 2011 11:22

I går var vi som sagt i Borås och tävlade i något som hette företagarkväll..vilket drag!

 

Välordnat och mycket folk..nästan som på den gamla tiden då Svenska spel kom in i bilden..en eloge till klubben som fixat detta så bra..

 

Vädret var på sin gynnsamma sida ...då i hundarnas favör..

Vet inte om de stora prissummorna gjorde ägarna lite för nervösa .. tyckte att det var närmast kaos ..allrahelst i depån och bakom burarna...........

att stressa upp hundarna till en nivå som inte är hälsosam varken för publik eller doggarna själva är jag inte så mycket för..

 

När loppet gick var det många som var nervösa..även jag

kanonstarter för tre av hundarna

Bryan Adams..Hembra och Mr Sunsapote..vår DS En Stor Stark kom ut sist..ungefär 1 längd bakom de övriga och vips var det tilltäppt för position..han kom fri vid 500 buren men låg ungefär fortfarande 3 längder efter 3:an .plockade in detta och dessa låg lika i målgången ..DS En Stor Stark såg fin ut i loppet !

 

1:a Bryan Adams     20.80

2:a Hembra            20.91

3:a Mr Sunsapote    21.27

4:a DS En Stor Stark 21 .29

5:a DS Svea Viking   21.50

6:a So Happy to Run 22.30

Stort Grattis till Bryan med husse och matte!

En eloge till tiken Hembra som gjorde ett starkt lopp..naturligtvis ger jag en extra ros till alla deltagande tikar..tuffa lopp för dom!

 

medeloppet för whippet blev en liten rysare..

lika ut var CA Gibson och Banana Split ..Gibson lite efter..så i ingången till första kurvan ..skall Banana Split in..men där ligger Gibson..Bananen får sig en tryckare och Gibson drar ifrån..håller detta till mål..vet inte riktigt vad som händer ..men helt plötsigt är Mocca Mousse uppe på en andra plats medan Marrachino och Banana Split kämpar om en tredje /fjärdeplacering..

slutresultatet blev kanske inte som många trodde..

den riktigt stora överraskningen tyckte jag tiken Mocca Mousse stod för..en fin prestation..vilket visar att även tikar kan..såg i ögonvrån att hon även passerade Gibson strax före harstoppet...

Grattis till Gibson  samt Håkan och Ewa!

 

1:a CA  Gibson      36.75

2:a Mocca Mousse 37.06

3:a Marrachino      37.13

4:a Banana S.        37.17

5:a Dalasi             37.28

6:a Daigo             37.59

ytterligare en tik som gjorde en stark prestation tidsmässigt var Dalasi..

 

En jättetrevlig kväll med vänner som Mia..Fam Held, Torsten och Inga-Lill, Christina,Katarina och Hasse Bark.. Håkan och Ewa...som whippetägare

 

och naturligtvis alla andra hundkappsvänner som vi inte träffat på jättelänge..

Före detta valpköpare Mia Tensen..   vill bara säga att Leffe inte kände igen ditt nya jag.....

 

Vi kom hem ungefär vid halv tre tiden på natten..resan hem gick bra och hundarna skötte sig utmärkt..

Breezan blev kär i Christinas lilla söta valp..och hon var väldigt sööt!!

 

I dag laddar vi för nya äventyr och det känns såå skönt att veta att En Stor Stark mår som han ska..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 16 juni 2011 07:56

Lottningen till söndagens tävlingar har kommit..en bra sådan för alla Emmalines hundar..lägger ut hela lottningen senare!

 

vi hälsar speciellt långväga DJ Kalle Kula välkommen..som också debuterar på rundbana!

  

hoppas resan går bra Görild..

Av åsa eriksson - 15 juni 2011 19:58

Om någon är nyfiken på hur det går för Hanna med H i sin nya familj..kan ni läsa lite nyheter på Sofis blogg..

 

 

Av åsa eriksson - 15 juni 2011 08:28

I går kväll blev det lite av en Flash Back för Leif..vi har våra dagar .

Morfar bjöds in till en avslutnings fest av sina barnbarn..grillning och fotbollsmatch.

 

Ja, även jag kunde gått men tyckte nog att detta var morfars avdelning..

Janne jobbar numera natt ..så han gick miste om det roliga.

 

Sofi var naturligtvis med ..men stod för grillningen..skolan stod för arrangemanget...vuxna mot barnen i matcherna..

Leif som själv lirat fotboll och också varit väldigt aktiv..levde upp igen..Sofi ringde och rapporterade..just då stod morfar i mål..ve och fasa tänkte på hans op.höftled..jo då han hade dykt några gånger..

 

Han kom hem glad som en liten pojke..och så kom det!!!

 

En liten grabb hade tittat upp på honom ..med orden ..du har lirat förr va?

DU VA BÄST!

 

Oj,så lite kan göra så mycket....vi har våra svaga punkter ..och ord kan göra mycket!

Av åsa eriksson - 14 juni 2011 18:07

En riktigt bra bild som Görild tagit på Kalle Kula under sin vecka i Västerås....bra svansföring!!

  Kruse fixade sin egen träning på banan..

Av åsa eriksson - 14 juni 2011 15:54

Det är bra underligt vilka tankar man har vissa dagar..efter dagens kyrkobesök med barn och blommor så formligen öser det ned tankar över mig...livet i backspegeln kan man kanske dra till med..ja, nog är det så livet börjar arta sig...Leif och jag gjorde grannkommunen Hallstahammar  efter skolavslutningen..vi stod mitt på torget och där fanns som det brukar så här års kläder till försäljning utomhus..så kallad marknad..

 

En stor spegel var uppsatt och jag drogs som en magnet åt det hållet...tittade lite bestört på mig själv..och tänkte ..är det spegeln eller jag som blivit mer åt det fyrkantiga hållet..och dessutom ännu mindre på längden..

kunde inte hålla mig utan hojtade åt Leif ..kan du komma hit!!

Han kom ovanligt nog.. på en gång..

kan du titta om man blir ovanligt bred och liten i den här spegeln..

Leif tittade länge ..så sa han ja,liten blir man allt..så jag vet inte riktigt sanningen än!

ja, det kan ju inte bli bättre ..det förstår jag..varken orken ..kroppen..eller knoppen!

 

Livet som sagt i backspegeln..det mesta är gjort...och kanske lite till.......ser med tillförsikt på barnbarnen och undrar hur länge jag får följa deras uppväxt..ja, inte så att jag går och väntar på att trilla av pinn..som man säger..men jag kommer ihåg min egen mamma som många gånger tittade på oss syskon och sa så där i förbifarten..hoppas livet blir bra för er ungar.och jag kommer på mig själv med samma tankar..när jag är med barnbarnen!

Mor gick bort endast 48 år ..far långt senare i livet..och min syster för bara några år sedan..vet att en konstig känsla kom över mig ..nu har jag absolut ingen  kvar!

 

Men det har jag ju,livet bjuder på många överraskningar..och har så gjort även för mig...

Just nu skulle jag nog vilja ta det lite lugnare i livet..och lyssna och njuta mer av det som är bra....inte stressa ..inte jaga upp sig och definitivt inte oroa sig i onödan,inte ta ut någonting i förskott ....tid har jag i massor ..det är bara frågan om vad jag vill prioritera.

 

Denna sommar har jag lovat  att försöka ta hand om mig själv också..genom åren har det blivit alltför mycket energi som gått åt till andra..inget fel i det..men man glömmer gärna bort att man bara lever en gång!

Livet går inte i repris!

 

En dag med jättemycket tankar ..................................................




både till mina närmaste som inte finns ibland oss längre och till dom evinnerigt kära som jag delar vardagen och livet med!


  Sommaren när den är som bäst!

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards