Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Morsdag

Av åsa eriksson - 30 maj 2011 21:50

Måndag...............

Vädret underbart..intet nytt under himlen.

Helgen var händelserik..med resultat från olika håll..

Julietten blev 4;a i Midlanda över kortdistans..är nog bättre på medel..men blev en klass 2..kämpade på bra enligt matte Annelie

 

Morsdag har det varit ..för min del var det kombinerat mor/morsdag..blommor och en bok om barns tankar om mormor/morfar..

några citat ur boken

 

ålderdom: betyder att man snart håller på att bli vuxen

 

 

Pension: är när man stannar hemma

 

När tiden rinner ut:

Säg att man är 77 och man fyller år då kan man helt plötsligt inte gå tillbaka och bli 76..man blir tvungen att dra åt helvete..

 

Döden: när gamla tanter dör gör man putsmedel av dom..

 

Undrar vad föräldrarna pratar om hemma!

 

Ja,detta är barns tankar om mormor och morfar..mycket mer finns att läsa och gör att man stundom skrattar gott stundom får man sig en tankeställare...

 

 

Och som jag nämnt förr så är Emma en flicka som studerar ålderdomen väldigt noga ..hon ser på mig ibland som om jag skulle falla ihop till grus...Maja däremot ..låtsas som ingenting..men sist jag var hos barnen skulle jag gå ensam hem..jag följer dig sa Maja ..jag vill inte att mormor går ensam..

 

Olika tankar ..olika barn..

 

Själva känner vi oss inte såå gamla som barnen i boken uttrycker ålderdomen...men vi närmar oss med stora steg!

 

Nu är det snart sängdags..för gamla mormor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards