Alla inlägg den 2 maj 2011

Av åsa eriksson - 2 maj 2011 17:01

Semester hela veckan..vilken lyx!!

Janne har tagit ut semesterdagar ..Sofi kontrar med en ledig dag mitt i veckan!

Leif och jag får sova ..slappa hela dagarna..ja,då förutom doggarna här hemma..dom ska ju ha sitt ändå....Kerstin jag ringer nog dig denna vecka!!!

 

ingen träning på banan onsdag ..är bortbjudna ..själen skall ha annat än hundkapp också..

men på lördag snurrar cirkusen igång igen ..förhoppningsvis licenslopp ..med DJ syskonen

kanske några andra hakar på..

 

DJ Juliettan tog sololicensen på Midlanda 34.76

Grattis till familjen!

 

Vi har för tillfället ingen vårvärme..blåser och ibland känns det riktigt kallt..

lång skogspromenad stod på schemat..även Breezan var nöjd..plusat med lite lössläpp i trädgården.

 

Just nu är det lite trögt i hjärnkontoret, det har varit mycket att tänka på...och mycket att stå i..tror att min hjärna är lite stressad.. och det vill jag helst undvika..kommer inte ihåg någonting..känns inte helt bra!

 

På banan

 har Leif och jag kommit överens om att ta det lite lugnare och inte alltid vara på plats..det finns ju både snabbare och yngre arbetskraft... men naturligvis  tar vi som vanligt vårt ord.arbete ...lite mer hjälp av min gubbe vid banan skulle sitta bra..och det har han lovat..dyrt och heligt.

vi har trots allt sex hundar med oss varav tre tränar och tävlar ..en unghund som skall se höra och uppleva..samt två äldre hundar som måste ha sin tillsyn..jag räcker helt enkelt inte till ensam....det har jag gjort nu i alltför många år.....

 

 

 

 

Träninggrupperna på banan började inte bra..men vi får hoppas det var en engångsförteelse..

vi har i alla fall satt upp en närvarolista som skall prickas av vid varje träning..klubben kommer då att ha en överblick på vilka som inte brukar närvara..den som inte kan komma ..måste själva skaffa en ersättare.........och görs inte det så faller hela iden..

 

Det är trots allt klubbkamraterna som kommer i kläm!

 

Nu på våren är det också många som tränar igång sina hundar..så det lär vara fullt ös på träningsdagar..óch alla inblandade behövs!

 

hemma är det just nu Breezan som står för fiolerna..hon har också ös under fötterna..min väska låg innanför dörren ..hon råkade passera den när hon kom in..slängde ut en tass och fångade upp den och drog så väskan med sig..det är Breezan i ett nötskal..

hon fångar allt..

 

Mina tankar flaxar hit och dit  och det märks nog när jag skriver.................

just nu skulle jag behöva gå i koncentrationsterapi..om det finns något som heter det!

Man får hoppas att allt blir lite lugnare för oss pensionärer....så att vi i lugn och ro kan planera ytterligare några aktiva år..i den här farten kan det bli svårt ..eller närmast farligt..det gäller att ta vara på godbitarna och sålla bort allt onödigt ...att alltid stå sig själv närmast..det har vi alltid varit dåliga på..men som sagt det går att ändra på..

 

Stressa mindre och njut mer av tillvaron..låter inte som någon tokig idé alls...det gäller bara att stå på sig!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards