Alla inlägg under februari 2011

Av åsa eriksson - 13 februari 2011 18:54

    DJ Juliettan(Tindra) är som de andra i DJ -kullen tokig i snö.. detta är inte rastypiskt..vi kanske har avlat fel..alltid är det något!!

 

Av åsa eriksson - 11 februari 2011 15:36

  

så här ser det ut eländet vi fått ned uppifrån..kolla lilla stackars granen..     

kolla vår lilla gran!! 

Av åsa eriksson - 11 februari 2011 07:47

Ute är det full snöstorm..det har kommit ca 3 dm sedan i går kväll..och det fortsätter att snöa....hujena mig..

 

snö upp till skorstenarna..

lägger ut lite gamla bilder under dagen så vi får annat att tänka på!!

först ut är Emmalines DJ- Hanna med H med boll..    ett av mina absoluta bild- favoriter!!

hos fam. Lisa och Anders där finns ett uppskö av bra bilder ..men tycker att denna bild är fantastisk..

 

här njuter E.DJ Juliettan längst fram..av värmen och solen.

    

här är det lite mer pressande..stå stilla och stå snyggt nu ..för nu knäpper vi..hemma sitter uppfödaren och väntar på resultat och bilder..lite jobbigt med andra ord..

    här en närbild på vår DS En Stor Stark

( i rött täcke) och Marrachino i Finalen av fjol- årets SM.....som tyvärr slutade med en 6;e placering..strax efter detta kort togs så pressades En Stor Stark  bakom Marrachino och blev därmed stängd från ytterligare avancering..går man i så tuffa lopp får man inte komma efter någonstans..har inte råd till det..min gubbe minns jag blev så otroligt besviken..i semin totalt hade han tredje bästa tid..så min äkta halft hade nog räknat med lite bättre..men sådant är hundkappen..

 

   

här är familjens överhuvud ute med hundarna..GW hade nyss flyttat dit..och  därmed fått ett nytt.. för honom, rättvist.. hem..är tacksam för det..han var alltid stressad av våra tikar när de löpte..nu slipper han det eländet..har väntat länge på ett så bra hem som möjligt..och nu känns det underbart!

  

 ur ÖL-kullen syskonen DS En Stor Stark och DS Blåkulla  som vunnit klubbmästerskapet på WR 2009...Leif formligen älskar detta med klubbmästerskap på WR..varför vet jag inte..

men eftersom vi endast tagit licens och tävlat bara dessa ggr..så avstog vi från det år 2010..då tog brorsan DS Starkodder det så egentligen ingen förlust för vår kennel..och jag tror Leif sjölv blev rätt nöjd ändå.

  

Här springer DS En Stor Stark mot klockan..och ett nytt suveränt banrekord..då ..första whippeten under 19 .00 sluttid 18.98..trots missad start..Stolta som tuppar var vi..

  

här visar kullsyskonen DJ Vargtass och DJ Juliettan upp sig.......eller är det DS Blåkulla?

 

Snyggt ekipage

husse Mattias med DJ Lingonräser....husse är nästan snyggare..

    

Sofis småprinsessor..Maja och DJ Kristina Kanel( Zafina) tränar hinder..

     här kommer bägge sessorna  Maja och Emma i blåbärsskogen........mormor och morfars solsken...även vintertid.

 

 

  Zafina blickar mot våren och kossorna..som står framför henne..tror jag förekommer här.. och lägger in ..även två kossor bakom!!

   en puss får handlern Annica av DS Blåkulla efter väl förättat värv.....på WR

Priset ..jag tror inte det var plasthinken..utan någon slags pokal!

      

Valpträff..här är det DJ Ruter Dam med uppfödarmatte.........verkar jobbigt tycker jag..

  

Uppfödarhusse Leif myser..tror att han är nöjd med vad han fått se...och även maten som svärsonen och dottern fixade..........

   här håller kullsystrarna DS Blåkulla och DS Häxöl kollen på rundbanan.som ni själva kan konstatera så går det rätt lugnt till även här..som sagt tempramentet är också viktigt i detta sammanhang..en lugn..traständ hund..presterar bättre.

 

 

      DJ Kalle Kula ser lite trött ut..Norge luften suger..eller laddar han batterierna..för kommande stunder...ute i skog och mark..

 

  

Här är det DJ Hanna med H och DJ Black Jack(snabba Cash) som är på WR..trevligt att träffas!!

Här har Snabba Cash (Black Jack) gått till ytterligheter..han är i sitt rätta element ..rundbanan..står för nära banan..måntro..vi skulle ju trastända vovven..men det behövdes tydligen inte..  

   sticker in med en bild på snygga DS Style till hö.  bor numera på Irland.....lugna puckar med sol och bad!



   här kollas Kristina Kanel..det är vikten..i den här familjen används en fiskvåg..ja det funkar det med..

   denna bild talar för sig inte många tänder där inte!!

  

Valpträffen igen..här är det DJ Hayabuza som ligger på..mycket kraft i den tjejen.

idag bor vi 200 m från varandra..och tyvärr har den lilla damen listat ut i vilket hus vi bor i..så häromdagen smet hon..och Leif fick besök när han stod i förrådet..han hörde hur det ivrigt trampades..och hur en svans slog mot väggen..lilla Hayabuza..det kan vara farligt att vara ute på rymmen!

 

 

   och DS Leffe Blond som tar hem segern i Greyhound och Whippetstore race över 550 m..tycker att husse Hasse ser riktigt belåten ut..kanske tänkte han..NU TOG VI DOM jä.....a!  

DS Starkodder som ställs upp ..på rundbanan ..inget stress där inte..eller rättare sagt ..jag måste nog detta för gammelmatte är inte att leka med..det kommer jag ihåg!

   en bild på DJ -kullen när dom tränar att hoppa bock......dom måste drillas i tid..ja gud så tidigt dom börjar träna dom stackarna..   DJ Kristina Kanel sover med kompis..måste samla krafter..snart kommer ungarna hem från skolan..och då vet man ju hur det slutar..men kul är det!

     JJ Sahlin som valp här har Walle engagerat hela familjen för att trastända den framtida stjärnan.. Polly själv..hon tycks ta det lugnt och uttrycket säger men ..SNÄLLA..SNÄLLA..SNÄLLA.. SNÄLLA vad håller ni på med....lugn..bara, lugn, det där kan jag redan.. har ni glömt vart jag kommer ifrån..jag är född med dom generna..  och visst var det så..här lite längre fram som vinnare på prispallen över 550 m

   ja, dom kan springa även med mycket vinklar..stolt husse Walle och Sahlin(Polly)..husse ser världsvan och samlad ut..men jag vet en hemlighet..och det är att han blir jädrans glad när Polly vinner..och vilka tider hon får till..hon går inte av för hackor hon inte..

 DS Svea Viking     DS Svea

Viking.. vinnare av consulation EU-Mästerskapet....på rundbanan..husse och matte Held har verkligen varit ute i vida världen och tur det för vår uppfödning..här är en stolt matte A-C. Svea har också vunnit SM för tikar på WR..

 

just nu ser det mest ut såhär............................................

 

nästa gång skall jag försöka mig på lite om DS Element

DS -Form

DS Dynamic

DS Melody

DS Harmony

DS Style

DS Tonality

DS Tone

 

 Lite besvärligare blir det för ..skall ragga lite bilder!!

Av åsa eriksson - 10 februari 2011 14:00

Snön den bara vräker ned..det bästa med det är att hundarna återigen kan springa lösa..annars längtar jag till våren..

 

Just nu är jag hos barnbarnen ..mor jobbar ..och Janne jobbar!

 

körsång i eftermiddag med Maja,,tur att det är på hemmafront.

Emma förskyld..

 

barnen ser fram mot alla Hjärtans Dag..

jag med..brukar få massor av presenter av min äkta hälft..han uppskattar nog mig bra mycket!

Nej ,skämt åsido så brukar det inte bli mycket av den varan,presenter alltså..

 

Nu skall jag fixa mellis åt barnen!

Av åsa eriksson - 10 februari 2011 09:36

Peter här ser du hur mycket snö vi har i Sverige ..åtminstone hemma hos oss..

den som alltid är suddig i bild det är Breezan..hon rör sig alltid!

 

jag är en urusel fotograf med en ännu sämre kamera!

       här försökte jag mig på att några bilder på Breezan när hon sprang..fick endast med omgivningen..sorry!

      kolla vår stora fina gran   

ja..lite syns hon ialla fall.. 

Av åsa eriksson - 9 februari 2011 15:30

Breezan är 4 månader och tio dagar...väger 10,5 kilo och är 45,5 cm hög..är överraskad att hon fortfarande håller ihop så bra..

en extremare bild.. men det syns att tjejen håller på att få elegans..synd på skuggan runt huvudet!

  

 

   

det som också är fantastiskt med henne att det endast behövs en tagning..hon ställer sig.. Leffe knäpper om än lite snett på den första bilden .. och jag håller..

Av åsa eriksson - 7 februari 2011 12:01

  

här gunvor får du se breezan

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards