Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Nu kommer snön

Av åsa eriksson - 23 november 2010 09:23

Nu väntas mycket snö..i söder en klass 2 varning..håller tummarna för alla som är ute på vägarna.

 

Själva skall vi dra till skogs innan snöovädret kommer..skall ta gran och mossa..till advent!

 

Attan vad tiden går fort..och som jag sagt tidigare så är juletid jättefin..men tycker själv att det blir många helgdagar..det uppskattades ju mycket mer när vi själva arbetade..idag ser alla dagar lika ut.

Det gäller att fylla dessa dagar med något ..det var inga problem för någon månad sedan..då var det ju full rulle på hundkappen..flytt..barnbarn..nu har det stannat till och det enda vi gör är att hämta barnen från fritids och skola..vid 15.00

 

Det är ju en alldeles förträfflig vardag för den som tycker om lugn och ro...har lite svårt för just lugna gatan.

 

Tyvärr är Leif och jag lite olika på den punkten..men han är ju också den som tar långa promenader med hundarna..

 

Skall nu återigen lämna in symaskinen...har inte blivit av...får jag den att fungera så har jag en hel del att sätta händerna i.

 

Funderingar och lätt ångest har börjat smyga sig in i min vardag..som ...vi tar allt så för givet..men faktum kvarstår vi är inte längre unga...

 

vi tror att vardagen alltid kommer att se ut som den gör..men tyvärr så kommer den sakta att förändras..det är bara att hoppas att den inte kommer än på ett tag...och att det trots allt blir en bra förändring..

 

Man skall inte ta ut något i förkott ..men nu är jag den typen av människa som funderar åt alla håll..ibland blir det ..att öppna eget företag..nästa gång  vara med i PRO..jag har nog svårt att anpassa mig efter min ålder!

 

Naturligtvis finns det möjligheter att utvecklas även efter 65+..och tittar man på pensionärsjävlar som just nu går på TV så förstår man att alternativen att roa sig kvarstår.........................

 

Nää, nu skall dessa åldringar dra till skogs....................

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Sofi

23 november 2010 12:14

Ingen jul ledighet som uppskattas av de som jobbar nu inte...
Julafton är på en fredag.. Så det blir en kort ledighet... Men skoj blir det.. Tomten kommer ju i år igen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards